۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85097653
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دبیر فدراسیون: بیلیارد ورزش گرانی نیست

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85097653
دبیر فدراسیون: بیلیارد ورزش گرانی نیست

رشت - ایرنا - دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: بیلیارد و زیرمجموعه‌های این رشته گران نیستند چون هر شخصی می‌تواند با پرداخت حداقل هزینه در باشگاه‌های بیلیارد به این ورزش مفرح بپردازد.

علی سلطانپور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: شاید تصور بر این باشد که پرداختن به ورزش بیلیارد گران است اما فقط وسایل این ورزش گران است که آن را باشگاه‌داران تهیه می‌کنند و هر فرد علاقمندی می‌تواند با کمترین هزینه به باشگاه مراجعه کند و مشغول بازی شود.

وی که در مجمع سالیانه هیات بولینگ و بیلیارد گیلان حضور یافته بود، افزود: هم‌اینک بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه بیلیارد در سطح کشور فعالیت دارند که علاقمندان در این باشگاهها در رشته‌های بیلیاردی تمرین و با هم به رقابت می‌پردازند و البته تا حدی نگاه به این ورزش تغییر یافته چون ورزشکاران توانستند در رقابتهای مهم و تورنمنت‌های بین‌المللی حضور یافته و مقام‌های ارزشمندی را کسب کنند.

وی ادامه داد: البته عدوات و تجهیزات رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون گران است اما از یک سو هم‌اینک شرکتهای ایرانی در حال ساخت این تجهیزات ورزشی هستند و از سوی دیگر برای پرداختن به تمرین، ورزشکاران نیازی به تجهیزات ندارند چون این تجهیزات در باشگاه‌ها موجود است.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد به میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: از سوی کنفدراسیون رشته‌های بیلیاردی میزبانی مسابقات بزرگسالان و زیر ۲۱ سال به ایران سپرده شد و این رقابتها از روز بیستم خردادماه به مدت ۶ روز در تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا ۱۶ بازیکن نیز در قالب تیم ملی ایران در مسابقات بیلیارد قهرمانی بزرگسالان و زیر ۲۱ سال آسیا شرکت می‌کنند که امیدواریم این ورزشکاران در این دوره از رقابتها درخشیده و بتوانند مقام‌های ارزشمندی را کسب کنند.

سلطانپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته‌های بیلیاردی طی چند سال اخیر رشد بسیار خوبی در کشور داشته و هم‌اینک ایران در بخش آقایان رتبه دوم جهان و در بخش بانوان رتبه نهم جهان را دراختیار دارد، ضمن اینکه حسین وفایی ورزشکار شایسته کشورمان جزو ۱۶ ورزشکار برتر حرفه‌ای این رشته قرار دارد.

وی در ادماه گفت: به جز حضور قدرتمند در رقابتهای بیلیارد قهرمانی آسیا، برنامه‌ریزی در رده‌های سنی پایه نیز دیگر اولویت مهم فدراسیون بشمار می‌رود تا پشتوانه‌سازی مناسبی داشته باشیم که در این راستا ورزشکاران رده‌های سنی پایه که استعداد مناسبی دارند را زیرنظر مربیان تیم ملی قرار می‌دهیم و با رعایت مسایل حرفه‌ای، این بازیکنان و همچنین سایر ملی‌پوشان را در شرایط مسابقه قرار خواهیم داد تا آمادگی خود را حفظ کنند.

دبیر فدراسیون: بیلیارد ورزش گرانی نیست

بولینگ روی چمن ماهیت همگانی دارد

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد به رشته بولینگ نیز اشاره و اظهار کرد: بولینگ برای فدراسیون جنبه تفریحی دارد و گرچه این رشته در هر ۲ بخش قهرمانی و همگانی فعالیت دارد اما نگاه فدراسیون به رشته بولینگ، بخش همگانی و تفریحی آن است.

وی به راه اندازی بولینگ روی چمن نیز اشاره و بیان کرد: بولینگ روی چمن نیز به تعداد رشته‌های ورزشی این فدراسیون اضافه شده که ماهیت همگانی دارد و در سال جدید فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف ما این است که در مکان‌هایی که شرایط انجام این رشته مهیا است ، خانوده ها در آن حضور یافته و به این ورزش بپردازند.

سلطانپور خاطرنشان کرد: به هر فدراسیون تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ورزشکاران رشته‌های بیلیاردی بتوانند با آمادگی و با قدرت کامل در مسابقات مختلف حضور یافته و از سوی دیگر اقشار مختلف مردم بتوانند با کمترین هزینه در هر ۲ رشته بولینگ و بیلیارد حضور یابند.

مجمع عمومی بولینگ و بیلیارد استان گیلان عصر یکشنبه با حضور دبیر فداسیون بولینگ و بیلیارد ، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین با حضور مسئولان این هیات در رشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha