۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85097754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸۴ کیلومتر شبکه گاز در کردستان اجرا شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85097754
۶۸۴ کیلومتر شبکه گاز در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال گذشته ۶۸۴ کیلومتر شبکه گذاری گاز در مناطق شهری و روستایی استان انجام شد و اکنون این میزان به ۱۲ هزار و ۸۴۹ کیلومتر رسیده است.

احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۶۱ کیلومتر شبکه گاز در روستاها، ۹ هزار و ۲۴ کیلومتر در سطح شهرها و ۷۶۴ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پارسال روزانه ۵.۲ کیلومتر شبکه گاز اجرا شد، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ برای گازرسانی به ۹۳ روستا و ۳۸ منطقه مسکونی کوخ و ۱۸۹ واحد صنعتی این حجم لوله گذاری انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۲۷۸ علمک در سطح استان کردستان نصب شد، اضافه کرد: تعداد ۲ هزار و ۹۳۱ مورد علمک در شهرها، ۶ هزار و ۲۰۶ مورد در روستاها و ۱۴۱ مورد هم در مناطق صنعتی نصب شد.

فعله‌گری تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی را هزار و ۵۷۶ روستا اعلام کرد و افزود: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی بیش از ۹۹ درصد و در بخش شهری ۱۰۰ درصد است.

وی ادامه داد: گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی حائز اهمیت است، چرا که نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های استان ایفا می‌کند و موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می شود.

در حال حاضر تعداد کل مشترکان شرکت گاز کردستان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی ۶۰۷ هزار و ۱۹۳ مورد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha