۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85097779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در شناسایی معلولان روستایی پیشتاز است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85097779
زنجان در شناسایی معلولان روستایی پیشتاز است

زنجان - ایرنا - سرپرست توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد افراد دارای معلولیت در روستاهای استان شناسایی شده‌اند و زنجان در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز در کشور است.

شهرام رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شناسایی شده با توجه به نظر مددکار و نیازهای فردی از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه برخوردار شدند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا "سی بی آر" اضافه کرد: در اجرای این طرح، ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ تسهیلگر مشارکت دارند و تعامل افراد دارای معلولیت با تسهیلگران مستمر و مداوم است.

به گفته این مسوول، این طرح تلاش دارد تا افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش و تامین معاش دسترسی پیدا کنند.

رجبی افزود: همچنین در این طرح تلاش می شود با رفع موانع فیزیکی، نگرشی، قانونی و ارتباطی، زمینه‌های مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شود به نحوی که این افراد بتوانند مانند سایر شهروندان از مزایای توسعه برخوردار شوند.

وی، ایجاد دسترسی به خدمات و برنامه‌های مرتبط با حوزه سلامت، آموزش، اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از طریق تشکیل گروه‌های خودیار را از جمله اهداف طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها ذکر کرد.

رجبی همچنین تشکیل صندوق‌های خرد محلی و عضویت در سازمان‌های افراد دارای معلولیت و سایر گروه‌های فعال در روستا، رفع موانع فیزیکی، نگرشی، ارتباطی و قانونی در جامعه برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را از دیگر اهداف عمده طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha