۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85097831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر مقام ارشد کره جنوبی به روسیه با هدف کاهش تنش‌ها

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85097831
سفر مقام ارشد کره جنوبی به روسیه با هدف کاهش تنش‌ها

تهران- ایرنا - منابع آگاه امروز دوشنبه از سفر معاون اول وزیر امورخارجه کره جنوبی به روسیه طی روزهای آینده و پس از افزایش تنش ها میان دو کشور در پی پیشنهاد یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی درباره احتمال فراهم کردن کمک تسلیحاتی به اوکراین خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، منابع آگاه گفتند چانگ هو جین معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی که تا اوایل ماه گذشته به عنوان سفیر این کشور در روسیه بود، قرار است سفری ۲ روزه به مسکو اواسط ماه مه برای انجام مراسم خداحافظی با مقامات روسیه انجام دهد.

باوجود این سفر وی در میانه افزایش تنش های دو کشور پس از این که رئیس جمهوری کره جنوبی نشانه هایی از تغییر سیاست ارسال کمک های غیر مرگبار به اوکراین نشان داد و در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفت ممکن است پافشاری برای ارسال کمک های بشردوستانه یا مالی دشوار شود اگر اوکراین مورد حمله وسیع شهروندانش از سوی روسیه قرار بگیرد.

یون سوک یول پس از آن در مصاحبه دیگری با واشنگتن پست گفت مسئله اینکه آیا تامین سلاح برای اوکراین موضوعی است که کره جنوبی باید مورد توجه قرار دهد درحالی که باید بسیاری روابط مستقیم و غیرمسقیم میان ما و کشورهای در حال جنگ با یکدیگر را درنظر گرفت.

روسیه پیش تر هشدار داده بود تامین کمک های نظامی به اوکراین از سوی کره جنوبی بدین معناست که سئول درگیر جنگ می شود و نشانگر اقدامی خصمانه به شکلی آشکار ضد روسیه است.

به نظر می رسد در دیدار چانگ هو جین با مقامات روسی پیرامون این مسئله گفت و گو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha