سه میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنجان اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سهم استان از اعتبارات محدود بخش فرهنگ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته سه میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان بود که این مبلغ بر اساس سرانه جمعیتی بین شهرستان‌های استان تقسیم شد.

امرالله حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم شهرستان ابهر از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، خدابنده ۳۰۰ میلیون تومان، خرمدره ۲۰۰ میلیون تومان، طارم ۱۰۰ میلیون تومان، ایجرود و ماهنشان ۱۰۰ میلیون تومان، سلطانیه ۱۰۰ میلیون تومان و سهم شهرستان زنجان ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بود.

وی ابلاغ دیرهنگام و مدت زمان بسیار کوتاه برای هزینه کرد آن را از مشکلات عمده این اعتبارات ذکر و خاطرنشان کرد: این بودجه اواخر دی ماه ابلاغ می شود و باید تا آخر فروردین ماه تسویه شود.

حسنی یکی از وظایف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را صدور مجوز و توسعه و حمایت از موسسات فرهنگی و هنری بیان کرد و گفت: چند سالی است که بودجه لازم برای حمایت از موسسات و مجموعه های فرهنگی ابلاغ می شود.

وی یادآور شد: برای جذب بودجه ابلاغی این حوزه، ۳۰ طرح پیشنهادی برای کاهش آسیب های اجتماعی از میان ۶۰ طرح از موسسه های مختلف مشخص شد و تفاهمنامه آن برای فعالیت در حوزه های تعیین شده به امضا رسید.

این مسوول با اشاره به تعدد برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی این اداره کل از سوی یک هزار مجموعه شامل انجمن های فرهنگی و هنری، مطبوعات، کانون های آگهی تبلیغات و چاپخانه ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل به عنوان نهادی فرهنگی و هنری محسوب می شود، افزود: ۳۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، موسسه های فرهنگی و هنری و قرآنی در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای ناهنجار، اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی، ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه خودباوری در بین شهروندان استان در ۲ سطح عمومی و اختصاصی فعالیت می کنند.

حسنی با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با مشارکت بخش های پژوهشی دستگاه‌های فرهنگی، افزود: فعالیت های این بخش بر اساس نقشه فرهنگی انجام شده است که مبنای ارزیابی و سنجش فعالیت‌های دستگاه‌ها در این بخش خواهد بود.

وی گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی استان ۱۰۰ اقدام عملیاتی طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha