۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85097984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج بانوی کردستانی به عنوان معلمان نمونه کشور تجلیل می شوند

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در مراسم ملی تجلیل از معلمان نمونه کشوری که در تهران برگزار می شود پنج معلم بانوی کردستانی که در مدارس مریوان، سقز ، سنندج و زیویه تدریس می کنند به عنوان معلمان نمونه کشور تجلیل می شوند.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در سنندج برگزار شد با اشاره به اینکه برای انتخاب معلم نمونه در استان ۲ هزار و ۱۶۳ معلم مدارک خود را بارگذاری کردند گفت: از این تعداد هزار و ۳۲۷ نفر به مرحله ای مدرسه ای، ۶۷۲ نفر به مرحله شهرستانی، ۶۲ نفر به مرحله استانی و پنج نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی افزود: امسال رویکرد وزارتخانه در برنامه های هفته معلم، متفاوت از سال های گذشته است و با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه، تجلیل از معلمان مردم محور خواهد شد و در همین راستا از همه معلمان نه فقط برگزیدگان تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان خانواده محور و به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود افزود: باید شرایطی ایجاد شود که دانش آموزان به طور شایسته از معلم ها قدردانی کنند.

23 هزار فرهنگی در کردستان مشمول رتبه بندی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رتبه بندی یکی از طرح های مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: ۱۱ سال از رونمایی سند تحول بنیادین می گذرد که در دولت سیزدهم به اجرا درآمد و ۲۳ هزار نفر از فرهنگیان استان کردستان شامل رتبه بندی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به وجود ۲۴ هزار فرهنگی و ۳۲۰ هزار دانش آموز در استان اشاره و اظهار کرد: در طرح رتبه بندی پنج هزار و ۳۴۶ نفر از فرهنگیان، رتبه آموزشیار معلم را بدست آوردند، چهار هزار و ۸۴۵ نفر مربی معلم، ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر استادیار معلم، یک هزار و ۸۴۸ نفر دانشیار معلم و ۴۸ نفر استاد معلم شدند.

ناظمی جلال خلوص نیت، صلاحیت علمی، فروتنی و گذشت، عطوفت و مهربانی، احترام به شخصیت و نام شاگردان، عشق به تربیت را از جمله مهمترین ویژگی های معلم ها خواند و یادآور شد: معلمی از شئون الهی بوده و بزرگترین معلم جامعه بشریت پیامبر اکرم(ص) است.

به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری یک هفته از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به نام گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha