۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85098031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی به نانوایی ها رسید

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85098031
مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی به نانوایی ها رسید

تهران-ایرنا- ادامه بحران سیاسی، موجب تشدید بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی شده و با افزایش ۴۰ درصدی قیمت آرد، نانوایان برای افزایش قیمت نان به دیوان عالی این رژیم شکایت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» از افزایش ۴۰ درصدی قیمت آرد در سرزمین های اشغالی خبر داد و نوشت: آنجل و برمن دو نانوایی بزرگ در سرزمین های اشغالی طی شکایتی که در فوریه به دیوان عالی ارائه کرده اند، از تصمیم وزارت اقتصاد برای ثابت نگه داشتن قیمت نان شکایت کرده اند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی در پاسخ به شکوائیه این نانوایان اعلام کرد که کابینه باید تا تاریخ ۲۳ ماه می، قیمت نان را مطابق با هزینه های نانوایی ها به روز کند.

یکی از مدیران ارشد اتحادیه نانوایی های رژیم صهیونیستی در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» گفت: باوجود تایید لزوم افزایش قیمت نان توسط «کمیته قیمت‌ها»، کابینه هر بار به بهانه ای، افزایش قیمت نان را به تعویق می اندازد.

وی اضافه کرد: قیمت آرد به خاطر جنگ اوکراین و وارد نشدن گندم از این کشور، ۴۰ درصد افزایش یافته و در کنار آن، قیمت گاز و دستمزدها هم بالا رفته است. در شرایطی که هزینه ها به شدت بالا رفته، تثبیت قیمت نان موجب متضرر شدن نانوایان شده است.

پایگاه خبری «ایزرائیل نیوز» همچنین در گزارشی از توافق «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با شورای فرآورده های لبنی در سرزمین های اشغالی برای افزایش ۹.۲۸ درصدی قیمت ها خبر داد.

شورای فرآورده های لبنی در سرزمین های اشغالی که صنف فروشندگان لبنیات را نمایندگی می کند، خواستار افزایش ۱۷.۵ درصدی قیمت ها به خاطر افزایش هزینه ها شده بود.

به گزارش ایرنا، «أمیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار داد که بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی ممکن است تولید ناخالص داخلی را سالانه ۲.۸ درصد کاهش دهد.

وی اظهار داشت: طرح تغییرات قضایی در صورت تصویب، حداقل ۱۴ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی - هر سه و نیم شیکل تقریبا برابر با یک دلار است) به اقتصاد رژیم اسرائیل خسارت می‌زند و ممکن است به ۴۹ میلیارد شیکل هم برسد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی رژیم اسرائیل، بخش تجاری این رژیم علاوه بر حدود ۵۳ میلیارد شیکلی که از دسامبر گذشته از سپرده های بانکی خود برداشت کرد، ۹ میلیارد شیکل دیگر نیز برداشت کرده است.

پیشتر وب سایت آمریکایی «اینترسپت» اعلام کرده بود که لایحه تغییرات قضایی مورد نظر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل باعث ترس سرمایه خارجی و فرار آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی شده است.

شبکه ۱۲ صهیونیستی به نقل از «شلومو دوورات» یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در صنایع «های تک» رژیم اسرائیل گفت که بانک‌ها اعلام می‌کنند که هر روز ۲ میلیارد دلار از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شود و به اعتقاد من خطر واقعی اینجا است.

پیشتر، روسای بانک‌های رژیم اسرائیل به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم هشدار دادند که به دلیل ترس سرمایه‌گذاران از برنامه‌های کابینه نتانیاهو که نظام قضایی را هدف قرار داده است، پول با سرعت میانگین ۱۰ برابر از حد معمول از بانک‌های این رژیم خارج می‌شود.

با این حال، به رغم تعلیق لایحه تغییرات قضایی، اعتراض صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی در سطوح داخلی سیاسی و امنیتی و نظامی ادامه دارد و موافقان و مخالفان این لایحه جلوی یکدیگر صف آرایی کرده اند که این وضعیت شکاف و گسست در بین صهیونیست ها را بیش از پیش کرده و باعث هشدار خود سران رژیم صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی و فروپاشی این رژیم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha