۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85098032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین پیوست فرهنگی پارک‌های شهرکرد در دستور کار قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: پیوست فرهنگی پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد تهیه، تدوین و اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماشاءالله ایزدی شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرکرد جزو مناطق گردشگرپذیر و از مقصدهای مهم طبیعت‌گردی در کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در همین راستا تامین سلامت، امنیت و آرامش شهروندان، مسافران و گردشگران شهرکرد از مهم‌ترین نیازهای امروز برای توسعه شهری، تقویت اقتصادی، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه است.

ایزدی تصریح کرد: تعریف طرح‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به حفظ فضای معنوی کنونی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در همین راستا راه‌اندازی محل اسکان مسافران و گردشگران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد می‌تواند باعث فعالیت‌های فرهنگی شود.

ایزدی اظهار داشت: ترسیم و تعیین نقشه فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به استفاده مطلوب‌تر از این فضاها کمک خواهد کرد.

یکی از پیشکسوتان فعال فرهنگی و اجتماعی در مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعیین کاربری خاص و ویژه برای هر پارک‌ها و بوستان در شهرکرد مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز استان باشد تا زمینه تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این مکان‌ها را فراهم کند.

تدوین پیوست فرهنگی پارک‌های شهرکرد در دستور کار قرار گرفت

فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به امکانات رفاهی و تفریحی با لحاظ رعایت امنیت و استانداردهای علمی ضروری و در تقویت فضای فرهنگی این مکان‌ها تاثیرگذار است.

وی ممنوع کردن برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری دانست و افزود: برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به مرکز چهارمحال و بختیاری کمپ‌هایی در پارک‌های ملت و تهلیجان آماده شده است که هم‌اکنون از آن استفاده نمی‌شود اما باید فعال شوند.

رئیسی توجه به اقتصاد پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه و خانه‌های مشاور در پارک‌ها و بوستان‌ها به رونق این مکان‌ها کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: نورپردازی، نصب صندلی‌های نشیمن، احداث نمازخانه، پیش‌بینی محل اسراحت و ساخت نگارخانه، پلاتوهای فرهنگی و تئاترشهردر پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد علاوه بر افزایش تامین امنیت باعث رشد شاخص‌های فرهنگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha