رشد هفت برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در فارس

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85098099
رشد هفت برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در فارس

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: میزان تسهیلات پرداختی در راستای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ایجاد اشتغال در فارس در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به سال پایانی دولت دوازدهم افزون بر هفت برابر رشد داشته است.

بابک دایی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تولیدی فارس پرداخت شد که از این نظر این استان پس از تهران در رتبه دوم در کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی مذکور در سال پایانی دولت دوازدهم ۲۳۶ میلیارد تومان بود.
او اظهار داشت: سهم فارس از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ یک هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بود که این عدد با رشد ۱۳۲ درصدی در جذب یعنی بیش از عدد مصوب برای فارس به یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید.

رشد هفت برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: ۳۲ درصد منابع مازاد جذب شده مربوط به استان هایی است که نتوانسته اند منابع خود را جذب کنند.
دایی افزود: بر همین اساس، سه هزار و ۷۴۶ طرح به ارزش هفت هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان مصوب و با معرفی به بانک های استان تسهیلات مذکور را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: پرداخت این میزان تسهیلات با همکاری ۱۲ بانک عامل دولتی و خصوصی منجر به تثبیت حدود چهار هزار و ۵۰۰ شغل و ایجاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید شد.
اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم در جهت بهبود محیط کسب و کار اقدامات خوبی صورت گرفته و مجوزها به شکل الکترونیکی صادر می شود و این اقدامات منجر به سهولت ایجاد کسب و کار در کشور و استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha