قراردادهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۸ برابر افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد: سال گذشته، قراردادهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بخش صنعت نسبت به مدت مشابه سال پیش از ان، رشد 18 برابری را تجربه کرد.

الهام رئیسی‌دهکردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۴۲ قرارداد تحقیقاتی در دست مذاکره با با صنایع و بخش خصوصی، ۲۴ قرارداد به مرحله نهایی رسیده و انعقاد رسیده است.

وی افزود: سال گذشته در قسمت دانش بنیان، تعداد قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با صنعت حدود ۱۸ برابر رشد داشت ضمن این که تعداد طرح‌های مشترک پژوهشی با نهادهای مختلف غیر صنعتی خارج از دانشگاه به ۱۶ طرح قطعی مختلف رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: پارسال، پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به سمت تحقیقات کاربردی مساله‌محور و تقاضامحور سوق یافته و بیشتر حل چالش‌ها و مشکلات مهم جامعه را دنبالکرده‌ایم که در سال جاری نیز با همین نگاه به دنبال عملیاتی‌کردن تحقیقات هستیم.

رئیسی‌دهکردی عنوان کرد: برای حل چالش‌های پیش رو نظام سلامت استان، کمیته های علمی گوناگونی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده که کمیته علمی صیانت از جمعیت که مورد تاکید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و از اولویت های مهم کشور است یکی از مهمترین این کمیته ها به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: رویکرد مساله‌محوری باعث شد سال گذشته برخی تحقیقاتمان را به صورت "مگا پروژه" تعریف کنیم که "مگا پروژه های سقط جنین و ناباروری" و "مگا پروژه بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها" که در اُستان میزان مرگ و میر بالایی را به خود اختصاص داده‌اند در حوزه پژوهش های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعریف شد.

رئیسی‌دهکردی گفت: برای گسترش پژوهش‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، جدا از بسته های حمایتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، بسته‌های حمایتی متعددی برای اجرای طرح‌های فناورانه توسط اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان توسط دانشگاه ایجاد شده است.

وی با توجه به اولویت بالای پژوهش و تحقیقات برای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دانشگاه کلیه بدهی ها در حوزه تحقیقات و فناوری که از سال ۱۳۹۹ معوق مانده بود را پرداخت کرده و برای نخستین بار توانستیم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پارک علم و فناوری بودجه های تحیقاتی دریافت کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال حاضر ۲۹۴ عضو هیات علمی شامل ۱۰ استاد، ۴۷ دانشیار، ۲۱۰ استادیار و ۲۷ مربی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha