زمینه اشتغال یک‌هزار نفر در شرکت‌های گازی منطقه پارس‌جنوبی فراهم می‌شود

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: با توجه به نیاز زمینه استخدام یک‌هزار نفر از نیروهای تخصصی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با شرکت در آزمون استخدامی در شرکت‌های گازی منطقه پارس جنوبی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استان بوشهر با اشاره به اینکه بخش عمده کارگران فعلی در صنایع پارس جنوبی غیربومی هستند، اظهار کرد: در زمان حاضر ۹۰ هزار کارگر در پروژه‌های عسلویه، کنگان و جم و بیش از ۲۷ هزار کارگر در پروژه‌های در حال ساخت مشغول به کار هستند که بخش عمده این کارگران غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه به زودی زمینه به‌کارگیری ۱۰ هزار نفر کارگر مهار در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود، افزود: برای تأمین نیروی تخصصی شرکت‌ها و صنایع مختلف گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی، اقدامات مهمی از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کارگران نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه بر عهده دارند و باید قدردان این قشر تلاشگر باشیم.

محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح نخستین دفتر استانی انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر، افزود: منشأ بسیاری از توسعه ایران و چین در استان بوشهر مستقر است، چون بخشی از این توسعه معطوف به حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز آن در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولید محصولات کشاورزی، آبزیان پرورشی و گردشگری دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت گردشگری استان بوشهر، عنوان کرد: از ۲۵ اسفند گذشته تا ۱۲ فروردین امسال، ۴.۵ میلیون گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شد که نشان از ظرفیت کم نظیر این استان در عرصه گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha