سند راهبردی ورزش آذربایجان شرقی بر اساس آمایش سرزمینی رونمایی شد

تبریز - ایرنا - سند برنامه راهبردی ورزش آذربایجان شرقی که بر اساس آمایش سرزمینی و با هدف توسعه پایدار و رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط طراحی شده است رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در این سند که روز دوشنبه و در پایان جلسه روسای شهرستان ها، روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مجموعه صدرای تبریز از آن رونمایی شد، ارتقاء سطح کمی و کیفی، توسعه اهداف خرد و کلان ورزش استان و تحقق جامعه دانا محور مبتنی بر دانش و فناوری پیشرفته هدف گذاری شده است.

ویژگی بارز این سند، شناسائی و اولویت بندی مسائل و مشکلات ورزش استان و راهکارهای ارائه شده از طریق حضور در شهرستان ها، برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان ادارات ورزش و جوانان و بر اساس آمایش استانی و ظرفیت های موجود هر شهرستان است.

برنامه های راهبردی و عملیاتی در حوزه های مختلف ورزشی در استان و شهرستان در این سند، با توجه به اسناد بالادستی، تحقق شعار سال ۱۴۰۲ و با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و عدالت محوری تهیه و تنظیم شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار کرد: با همدلی و همفکری، ورزش استان به جایگاه واقعی خود و کسب قله های افتخار دست خواهد یافت.

حبیب ستوده نژاد اعلام کرد: از استان آذربایجان شرقی ۲۴ ورزشکار و مربی در قالب تیم ملی حضور دارند که در بازی های آسیایی حضور خواهند یافت و از روسای هیات های ورزشی می خواهم که ورزشکاران نخبه ای را که توانایی حضور در این مسابقات را دارند معرفی کنند تا اقدامات و حمایت های لازم انجام شود.

وی با قدردانی از حمایت های همه جانبه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی، گفت: با رهنمودها و حمایت های این افراد، مشکلات ورزشکاران و مربیان پیگیری و برطرف می شود که این امر جامعه ورزش را دلگرم می کند و این قوت قلبی است که ما را در انجام وظایف خود باانگیزه تر می کند.

ستوده نژاد با بیان اینکه شناسایی نقاط قوت در همه ابعاد ورزشی شهرستان های استان آغاز شده است، افزود: با برنامه ریزی های دقیقی که در شهرستان های استان انجام شده است، اجازه هیچ ناعدالتی را در ورزش نخواهیم داد و آن ورزشکار روستایی که در دور افتاده ترین شهرستان قرار دارد با ورزشکاران مرکز استان هیچ فرقی نداشته و نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم جلسه ای با مدیران صنایع استان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار کنیم تا بند قانونی حمایت مالیاتی بخش خصوصی از ورزش را احیا و از فرصت های قانونی برای حمایت از ورزش استفاده کنیم تا شاهد حمایت های هرچه بیشتر بخش خصوصی از ورزش در استان باشیم.

ستوده نژاد همچنین از حمایت های مالی شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان قدردانی کرد و گفت: این نوع حمایت ها باعث هر چه بهتر دیده شدن ورزش استان در میادین کشوری و بین المللی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خطاب به روسای های ورزشی استان، گفت: اختلافات را کنار بگذارید و با همدلی و هم فکری به اعتلای ورزش استان کمک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha