۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85098464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای به میزبانی بوشهر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس، کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای با معرفی و تجلیل از ۶۲ نفر از برگزیدگان در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رو.ز دوشنبه در این رویداد علمی در بوشهر اظهار کرد: علم، آغاز اقتدار انسان و تاثیرگذاری بر پدیده‌های جهانی است و انسان بدون داشتن علم توان شناخت صحیح را نخواهد داشت.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه علم رابط اقتدار آفرین انسان در نظام پیرامونی است، افزود: اگر انسان علم داشته باشد، می‌تواند پدیده‌های مدیریتی را بشناسد و اگر علم نداشته باشد، بالعکس پدیده‌ها ما را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علم ماهیت انسان و دانش هسته‌ای از علوم استراتژیک است، ادامه داد: دانش هسته‌ای علمی است که دارای مزایا و توانمندی‌های فوق العاده‌ای است که می توان با ایجاد زیر ساخت‌ها در دانش‌های دیگر از جمله پزشکی، سیستم‌های نوین دفاعی و علوم دیگر تاثیرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: دانش هسته‌ای به طور قطع می‌تواند برای کشور اقتدار بیافریند و قدرت کشور را در تغییر تحولات، استفاده کار آمد و ثروت زا در پدیدهای در اختیار افزون کند.

صفایی بوشهری گفت: دانش هسته‌ای دانشی است که توان و اقتدار کشور در مدیریت پدیده‌های زیستی را بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: کشورهایی که به دنبال مدیریت جهان هستند سعی می‌کنند دانش هسته‌ای را منحصر خود کنند و به دنبال تبعیض علم هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: کشور ما به دنبال انرژی صلح آمیز و آینده جهان نیز از آن دانش هسته‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نظم نوین آینده جهان یک نظم فوق العاده است، گفت: کشورها با توسعه این دانش می‌توانند نقش آفرینی ویژه داشته باشند و در نظم نوین آینده جهان موثر واقع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای ۲ هزار و ۳۱۰ دانش‌آموز از سراسر کشور شرکت کردند که پس از برگزاری ۲ مرحله آزمون، ۶۲ دانش‌آموزی به مرحله حضوری و پایانی این رویداد علمی و ملی راه‌یافته‌اند.

علی موحدی اضافه کرد: دانش‌آموزان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) کشور از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با ظرفیت‌ها و توانمندهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند.

نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای به میزبانی بوشهر برگزار شد

وی با بیان اینکه محصول نهایی سند تحول بنیادین، دانش آموز تراز انقلاب است، تصریح کرد: دانش آموزان سمپاد باید در مسیر انقلاب اسلامی باشند و آینده کشور بدون شک متعلق به این جوانان است.

موحدی گفت: یکی از ویژگی‌های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی این است که دوست و دشمن را خود را بشناسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ایران اسلامی امروز با اتکا به منابع انسانی کشور و ظرفیت‌های خود هیچ‌گونه وابستگی به بیرون ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال توقف مسیر توسعه می باشد، اضافه کرد: با شهادت شهدا هسته‌ای، پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور شتاب بیشتری گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha