۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85098546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: آمریکا از اعتراضات حمایت می‌کند

تهران-ایرنا- وزیر دادگستری کابینه رژیم صهیونیستی در سخنانی دولت آمریکا را به حمایت از اعتراضات اسرائیلی‌ها علیه طرح جنجالی اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فایل ویدئویی از «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این رژیم درحال دست‌به‌دست شدن است که وی در آن واشنگتن را به حمایت از تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه اصلاحات قضایی کابینه متهم می‌کند.

در این ویدئو که توسط سایت «واللا» منتشر شده است، لوین در دیدار با گروهی از یهودیان افراطی ارتدوکس، دلایل عدم تصویب تغییرات قضایی را برای آنها تشریح می‌کند و می‌گوید که یکی از این دلایل حمایت دولت آمریکا از جنبش اعتراضی علیه این تغییرات است.

لوین در این دیدار گفت: شکی نیست که ما در موقعیت نامناسبی قرار داریم که قابل پذیرش نیست. آنها (معترضین) دادگاه را از فعالیت متوقف می‌کنند و مشاور حقوقی کابینه، همه مقامات در تشکیلات اقتصادی و همچنین طبق شنیده‌ها آمریکا، همگی از آنها حمایت می‌کنند.

تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی در حالی همچنان ادامه دارد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به طور موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین اسرائیلی‌ها، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد لایحه تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha