۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85098729
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85098729
چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

گرگان - ایرنا - تهمینه میرسرگزی معلم دانش‌آموزان دیرآموز و اختلالات یادگیری و کم‌توان ذهنی گلستان است. همه عمر خدمت را در راه آموزش این کودکان گذاشت و آنان را چون فرزند گرامی داشت. در همه این سال‌ها رفتن به دیدار رهبر معظم انقلاب برای او یک رویای تحقق نیافتنی بود. اتفاقی که به گونه‌ای باورنکردنی امسال افتاد.

به گزارش ایرنا، پیدا کردن در میان معلمان گلستان کار سختی نیست . همکارانش او را با روحیه لطیف و انرژی ناتمامش می‌شناسند و انگار شماره او در تلفن همراه همه معلمان ذخیره شده است.

او را به راحتی در اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان پیدا می‌کنم. همان ابتدا که سر صحبت باز می‌شود می‌فهمم که می‌خواهد برایم چیزی تعریف کند.

کنجکاوم و می‌گویم « انگار چیزی می‌خواید بگید» حرف دلش را زدم. بدون مقدمه می‌رود سر اصل و با همین خاطره، گفت‌وگوی ما با این معلم آغاز می‌شود.

چیزی شبیه معجزه

سرگزی گفت: چند وقت پیش با همسرم از اخبار، دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان دختر که با جشن تکلیف آنان همزمان شده بود نگاه می‌کردیم. نمی‌دانم چرا دلم گرفت و پیش خودم گفتم «این بچه‌ها رو ببین چه کیفی می‌کنن . خوش‌به‌حالشون. یعنی میشه منم یه روز برم اونجا».

وی ادامه داد: شاید باور نکنید هنوز چند دقیقه نگذشته بود که تلفنم زنگ خورد. شماره اداره بود. تعجب کردم که این وقت شب از اداره با من چکاری دارند. گوشی را که برداشتم صدای مسوول کارگزینی را شنیدم که گفت« خانم سرگزی! شما به عنوان معلم نمونه گلستان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب انتخاب شدید » و بقیه را نفهمیدم و گوشی را به همسرم دادم.

این معلم گلستانی گفت: هنوز که به آن شب فکر می‌کنم انگار اتفاقی ماورایی رخ داده چرا که چند دقیقه بیشتر از آرزویم نگذشته بود که به هدفم رسیدم . این اتفاق را مثل معجزه و پاسخی به سال‌ها خدمتم در مدارس استثنایی گلستان می‌دانم.

وی بیان کرد: فعالیت در مدرسه استثنایی مشکلات به‌خصوصی دارد که بعضی وقت‌ها از آن گلایه می‌کردم اما این اتفاق که افتاد با خودم عهد کردم دیگر حتی در دلم زبان به گلایه باز نکنم.

چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

کلاس سومی که حروف الفبا را بلد نبود

سرگزی به خاطرات شیرین روزهای آموزش کودکان استثنایی اشاره کرد و گفت: این کودکان، اگر چه از لحاظ آموزش‌پذیرش برای مشکلاتی مواجه هستند اما به شدت عاطفی بوده و هیچ‌گاه رفتار محبت‌آمیز را فراموش نمی‌کنند.

این معلم گلستانی ادامه داد: روزهای اولی که وارد مدرسه استثنایی شدم، یکی از شاگردانم با آن‌که در کلاس سوم درس می‌خواند اما از نظر تحصیلی به شدت از بقیه عقب‌تر بود به گونه‌ای که حتی نمی‌توانست نام خود را بنویسد. خانواده و دوستانش هم آن‌قدر به او تلقین کرده بودند که باورش شده بود نمی‌تواند چیزی یاد بگیرد.

وی افزود: برای روزهای اول آموزش حروف الفبا را با او تمرین کردم . به سختی اما پس از مدتی توانستم نوشتن نامش را به او یاد بدهم . او آنقدر از نوشتن نامش خوشحال شده بود که با اصرار از من خواست نام خودم را هم به او یاد بدهم. مدتی که گذشت روزی یه نقاشی زیبا از طبیعت کشید و نام خودش و من را در گوشه ای از آن نوشت و به من هدیه داد.

چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

یکی از همکاران خانم سرگزی گفت: ارتباط او با دانش آموزان بسیار عالی است و با حوصله و آرامش مشکلات کودکان و نوجوانان را حل می‌کند. زمانی که بچه‌ها از اتاق او خارج می‌شوند حس شادی و رضایت را می‌توان در چهره آن‌ها مشاهده کرد.

فاطمه رضایی اظهار کرد: وی بیان کرد: مداومت حضور کودکان و نوجوانان در جلسات مشاوره و روانشناسی خانم میرسرگزی نشان می دهد که خانواده های آنها از روند شیوه کار او راضی هستند.

چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

فاطمه گرزین یکی دیگر از همکاران خانم سرگزی گفت: یکی از دانش آموزان مدرسه اضطراب جدایی داشت که خانم سرگزی با ملایمت و مهربانی باعث شد بتواند بر اضطرابش غلبه کند و ترسش بریزد.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های شاخص خانم سرگزی جویای علم بودن است. او تمام تلاش خود را در کسب اطلاعات به روز در زمینه روانشناسی انجام می‌دهد تا روند راهنمایی، آموزش و تربیت دانش‌آموزان را به خوبی انجام دهد.

چیزی شبیه معجزه که یهویی ممکن شد

خدیجه نقوی مسوول مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش گلستان هم گفت: خانم میرسرگزی در تمام زمینه‌ها از جمله تولید انیمیشن، گرافیک، مشاوره تخصصی، آموزش و تحقیق و پژوهش توانمند است و در حرفه معلمی و مشاوره خود را به روز نگه می‌دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha