۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85098812
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان همدان تامین اعتبار می‌شود+ فیلم

همدان- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه همدان گفت: حدود ۲ هزار پروژه نیمه تمام برای سال جاری تامین اعتبار می شود که البته طرح های دیگری متناسب با نیاز و شرایط استان هم آغاز خواهد شد.

«تورج الوانیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال ۱۴۰۱، هزار و ۸۰۰ طرح تامین اعتبار شده داشتیم که با هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان مبادله موافقت نامه شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ درصد تخصیص اعتبارات ابلاغ شد که سال استثنایی بود و مهمترین ویژگی آن دریافت تخصیص ها به صورت نقدی بود.

الوانیان با بیان اینکه ۹۵درصد تخصیص اعتبارات نقدی بود که اثر مناسبی از جمله پایین آمدن تورم داشت ادامه داد: اگر این تخصیص ها با اوراق دریافت می شد نیمی از اعتبار از بین می رفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار همدان در شورای برنامه ریزی جذب اعتبارات عمرانی سریع انجام و طرحها آغاز شد.

الوانیان ادامه داد: امسال نیز تمام تعهدات و شاخص توزیع اعتبار آماده است و برای اظهارنظر فرمانداران، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی ارسال شده است و ما آمادگی کامل داریم هر وقت برنامه و بودجه کشور بودجه امسال را اعلام کند بین دستگاه ها توزیع شود.

وی تاکید کرد: در توزیع اعتبارات امسال اولویت با طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است و طرح هایی که سریعتر به بهره برداری برسد و طرح هایی که بهره برداری از آنها به سود مردم و تاثیرگذار باشد در اولویت قرار دارد.

الوانیان تصریح کرد: انضباط بودجه یکی از بحث های مهم و مورد تاکید دولت است که از سال قبل آغاز شده و امسال با قوت بیشتری پیگیری می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: دولت هزینه درآمد را متعادل می کند و به دنبال این نیست که برای خود منابع درآمد غیرمطمئن در نظر بگیرد که در بحث هزینه ها دچار مشکل شود.

الوانیان ادامه داد: تخصیص اعتبارات نقدی در انتهای سال گذشته با وجود همه مشکلات و تحریم دولت در سالهای اخیر از جمله کارهای بزرگ انجام شده بود که محقق شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان افزود: اعتبار بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

وی اظهار داشت: در بودجه ملی استان همدان ۵۵ طرح با عنوان ملی وجود دارد که حدود هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای امسال شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان یادآور شد: اجرا و تکمیل ۱۸۶ طرح با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور در سال گذشته به استان مصوب شده است.

الوانیان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر هیات دولت باید تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد توضیح داد: یکی از ابتکارهای همدان در سفر رییس جمهور، تجمیع طرح ها بود برای نمونه تکمیل سالن ورزشی بانوان به عنوان یک طرح معرفی شد در حالیکه پنج طرح زیر مجموعه آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha