۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85098816
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آثار گراسنگی از شهید مطهری در حوزه تعلیم و تربیت برجا مانده‌است

شهرری - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: علامه شهید مرتضی مطهری در تعلیم و تربیت زحمات زیادی متحمل شد و آثار بسیار گران سنگی از ایشان بر جای مانده‌است.

حجت الاسلام صمد بهرامی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: در هفته معلم و همزمان با هفته عقیدتی سیاسی، از زحمات و تلاش‌های مربیان و معلمان در سپاه حضرت سید الشهدا (ع) قدردانی می‌شود.
این مسئول افزود: شهید مرتضی مطهری در همه زمینه ها صاحب نظر و معلم اخلاق، فلسفه، مفسر قرآن و استاد عرفان و اقتصاد است.

وی تصریح کرد: اگر به آثار شهید مطهری در عرصه اقتصادی نگاهی بیندازیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با نگاه این استاد گرانقدر حل می شود.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: شهید مطهری کمر همت را در عرصه علمی بست و در همه زمینه‌ها ورود پیدا کرد، با وجود اینکه در زمان شاهنشاهی زندگی کردند و در آن دوران، در کشور خبری از انقلاب اسلامی نبوده اما در مسیر دین و اسلام، گام های مهمی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی روزی به نام شهادت ایشان را به عنوان روز معلم نام گذاری کرده است تا یک روز از همه زحمات معلمان که در همه عرصه ها شاگردانی را پرورش چه در زمینه اقتصاد و فسلفه و عرفان تربیت کرده و پرورش داده اند تقدیر شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران یادآور شد:همچنین به همین مناسبت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یک هفته به مناسبت شهادت علامه مرتضی مطهری به نام هفته عقیدتی سیاسی نام گذاری کرد تا در مجموعه سپاه از زحمات مربیان و معلمینی که در این نهاد تلاش می کنند تجلیل و قدردانی کند.

امروز دوازدهم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مرتضی مطهری را روز معلم نام نهاده اند تا در این روز گرامی داشته شود مقام و مرتبه همه معلمانی که با تلاش بی وقفه خود برای بالندگی و رهایی انسانها از جهل می کوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha