۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85098832
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

المپیاد مهارتی ورزش‌های الکترونیکی دانشجویی در همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بوعلی‌سینا، المپیاد مهارتی ورزش‌های الکترونیکی دانشجویی را در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی برگزار می کند.

حسین رضوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: المپیاد مهارتی ورزش‌های الکترونیکی دانشجویی با مشارکت اجرایی و فنی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سطح دانشگاه‌های استان همدان و در ۲ زیررشته هوش مصنوعی و ورزش های الکترونیک، در محل دانشکده مهندسی برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: برگزاری این المپیاد ضمن ایجاد شور و اشتیاق دانشجویان در محیط‌ دانشگاه و زمینه‌سازی رقابت سالم بین دانشجویان، موجب شناسایی استعدادهای بالقوه مهارتی دانشجویان و فراهم شدن ورود به بازار کار برای آنها می شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشجویان از دانشگاه های بوعلی‌سینا، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، صنعتی همدان، ملایر، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان، مؤسسات آموزش عالی عمران و توسعه و گنجنامه که امکان ایجاد گروه های کاری را دارند می توانند با تخصص‌های مختلف در قالب یک تیم در هریک از زمینه های یادشده با هم به رقابت بپردازند.

رضوان با اشاره به اینکه مسابقه "تصمیم‌گیری داده‌رانه" در بخش هوش مصنوعی برگزار می‌ شود اظهار داشت: این مسابقه فرآیند استفاده از داده‌ها برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و تاییدشده برای رشد یک کسب‌وکار است.

وی ادامه داد: با استفاده از شاخص های کلیدی کارایی و ابزارهای مناسب، کسب و کارها می‌توانند بر تعصبات غلبه و بهترین تصمیمات مدیریتی را که با راهبردهای آن‌ها همسو باشد، اتخاذ کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: ورزش‌های الکترونیک نوعی رقابت با استفاده از بازی‌های ویدیویی بوده و اغلب به شکل مسابقات بازی‌های ویدیویی، به‌ویژه بین بازیکنان حرفه‌ای، به‌صورت انفرادی یا تیمی شکل می‌گیرد.

رضوان اظهار داشت: ورزش‌های الکترونیکی عامل مهمی در صنعت بازی‌های ویدیویی است به طوری که بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی فعالانه به طراحی و تامین بودجه برای مسابقات و رویدادهای مرتبط به این موضوع پرداخته اند.

وی با اشاره به انتخاب بازی کامپیوتری فوتبال در این بخش اظهار داشت: براساس قرعه‌کشی و در مرحله نهایی ۳۲ نفر به صورت تک‌حذفی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا قهرمان مشخص شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: جزئیات تیم های شرکت کننده، پس از برگزاری مسابقات درون دانشگاهی، روز گذشته ۱۱ اردیبهشت مشخص و نهایی شد و در روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت در محل مسابقات پذیرش خواهند شد.

رضوان اظهار داشت: افتتاحیه این دوره از مسابقات عصر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در دانشکده مهندسی با حضور "هاشم داداشپور"، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مجموع مسابقات، اختتامیه این دوره از رقابت ها با حضور "محمدعلی زلفی گل"، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مسؤولین استانی و حضور پرشور دانشجویان، در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha