۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85098833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان فلسطینی خواستار اعتصاب عمومی شدند

تهران-ایرنا- منابع خبری از درخواست جوانان فلسطینی برای انجام اعتصاب عمومی سراسری در پی شهادت شیخ "خضر عدنان" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر دادند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، به دنبال شهادت شیخ "خضر عدنان"، اسیر فلسطینی در داخل زندان های رژیم صهیونیستی، جوانان فلسطینی خواستار اعتصاب عمومی در تمامی مناطق سرزمین های اشغالی و درگیری با نظامیان اشغالگر شدند.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند، شیخ "خضر عدنان" اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که شیخ "خضر عدنان" در سلول خود جان باخته است.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز تائید کرد که شیخ خضر عدنان پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

پیش تر منابع خبری از وخامت حال شیخ "خضر عدنان" از رهبران جنبش جهاد اسلامی و اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتاد و پنجمین روز خبر داده بودند.

وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده و در زندان‌های این رژیم به سر می برد، در مخالفت با این اقدام صهیونیست های اشغالگر دست به اعتصاب زده بود.

خضر عدنان هفته گذشته بعد از وخیم شدن وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شد، اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت شیخ خضر عدنان می‌داند و این رژیم در صورت شهادت وی، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.

هم اکنون جوانان فلسطینی خود را برای درگیری در تمامی مناطق اشغالی با صهیونیست ها آماده کرده اند.

پس اعلام خبر شهادت شیخ خضر عدنان، آژیر خطر حمله موشکی در شهرک صهیونیستی منطقه موسوم به «غلاف غزه» به صدا درآمد.

در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ راکت از نوار غزه به سمت «کیبوتس سعد» در مناطق اشغالی شلیک شده و در فضای باز سقوط کرده و سامانه ضد موشکی گنبد آهنین فعال نشده است.

«شیخ خضر عدنان» مارس سال ۱۹۷۸ (فروردین۱۳۵۷) در روستای عرابه استان جنین و در خانواده ای مجاهد به دنیا آمد. وی متاهل و دارای دو برادر، یک خواهر و ۹ فرزند بود که بزرگترین آن ها ۱۴ ساله و کوچکترین آن ها ۳ ساله است.

شیخ عدنان مقطع ابتدایی را در مدرسه عرابه گذراند و مقطع راهنمایی را هم در مدرسه ابوجهاد به پایان رساند.

وی در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بیرزیت واقع در کرانه باختری رود اردن موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته ریاضیات اقتصادی شد.

در سال ۲۰۰۴ در همین دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، رشته اقتصاد پذیرفته شد، اما به سبب بازداشت توسط اشغالگران صهیونیست نتوانست ادامه تحصیل دهد.

شیخ عدنان از اولین افراد در روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha