درمان سرپایی تامین اجتماعی خراسان رضوی ۱۷.۶ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات درمان سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال گذشته ۱۷.۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

دکتر علی رضازاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار مورد درمان سرپایی در مراکز درمانی استان به مراجعان زیر پوشش تامین اجتماعی ارائه شد.

وی ادامه داد: در بخش بستری نیز در مدت یاد شده در سه بیمارستان تامین اجتماعی استان ۴۶ هزار مورد بستری ثبت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: این میزان خدمات بستری نیز در مقایسه با سال قبل از آن معادل ۷.۶ درصد افزایش دارد.

رضازاده با بیان اینکه دوسوم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و به تبع آن همین میزان خدمت گیرندگان خدمات درمانی را قشر کارگر و خانواده های آنان تشکیل می دهند، افزود: افزایش هزینه های درمان در بخش خصوصی، موجب افزایش مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی شده است و خوشبختانه با پیش بینی افزایش سطح کمی و کیفی خدمات، تلاش داریم مراجعات به بهترین نحو پاسخ داده شود.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

تامین اجتماعی استان خراسان رضوی در حوزه درمان مستقیم سه بیمارستان( فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه) و ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در دیگر شهرها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha