۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85098900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت هیجان به محلات همدان با مینی فوتبال جام ایرانیان

همدان- ایرنا- اوج هیجان فوتبال این روزها فقط در لیگ برتر دیده نمی‌شود و زمین‌های چمن اقصی نقاط کشور در سطح محلات هم اینک آماده برگزاری بزرگترین رویداد موسوم به جام ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین دوره مینی فوتبال جام ایرانیان در ۴۴۸ شهر و در ۳۱ استان و در چهار مرحله برگزار می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰ هزار ثبت نام کننده داشته است که تا پانزدهم اردیبهشت ماه نیز مهلت نام نویسی ادامه دارد.

استان همدان نیز تاکنون ۵۰۰ تیم را در مینی فوتبال جام ایرانیان به ثبت رسانده که جمعیتی بیش از پنج هزار نفر را شامل می‌شود و در بین ۱۰ استان برتر قرار دارد.

این رقابت‌ها یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی است و قرار است در زمین‌های چمنی و نیمه چمنی سطح شهرها برگزار شود.

رویدادی جذاب و دیدنی که امکان حضور فعالانه تمامی محله‌ها را فراهم ساخته و جزو مسابقات رسمی تقویم وزارت ورزش به ثبت رسیده است.

فوتبال اوج هیجان جوانان محلات

فوتبال دل‌مشغولی همیشگی جوانان و نوجوانان در کوچه پس کوچه‌ها است و هر زمان که فرصت لازم را پیدا کنند در کوچه و محله به این ورزش به صورت به اصطلاح "گل کوچیک" می‌پردازند.

حتی در سال‌های اخیر موج‌های کرونا هم باعث نشد تا تب فوتبال در محله‌ها فروکش کند و در حال حاضر این رشته همچنان پرطرفدارترین ورزش در سطح محلات به شمار می‌رود.

اگرچه ورزش دوستان حاشیه شهر اغلب همچنان با فقر امکانات ورزشی مواجه هستند اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین آن‌ها ایجاد کند.

جام ایرانیان، هویت بخشی به استعدادهای محله ای

برگزاری مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان به نوعی هویت بخشی به توانایی استعدادهای ساکن در محله‌ها است که در گذشته اغلب به جهت دوری از امکانات حرفه‌ای و عدم دسترسی بهتر به فعالیت در باشگاه‌ها، هرگز دیده نشده است.

در واقع این فرصت طلایی ایجاد شده تا استعدادهای برتر محلات بتوانند فراتر از مرزها پیش رفته و نبوغ و توانایی خود را به منصه ظهور برسانند.

فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در کنار انجمن مینی فوتبال اقدامی ماندگار را برای آن‌ها ایجاد کرد و اکنون این امکان فراهم شده تا برترین‌های مسابقات راهی رقابت‌های جهانی شوند.

فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در کنار انجمن مینی فوتبال اقدامی ماندگار را برای آن‌ها پدیدار کرد و اکنون این امکان فراهم شده تا برترین‌های مسابقات راهی رقابت‌های جهانی شود.

قرار است تیم ملی مینی فوتبال کشور از دل همین مسابقات تشکیل شود و بهترین و با کیفیت‌ترین بازیکنان انتخاب خواهند شد تا با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی مینی فوتبال در سال جاری، منتخبان با صلاح‌دید وزارت ورزش و جوانان در یکی از مسابقات حضور داشته باشند.

آنچه مسلم است؛ جام محلات می‌تواند استعدادهای ورزش در سطح محلات را وارد دنیای قهرمانی کند و این جام به طور قطع تحولی برای تبدیل مستعدین کوچه پس کوچه‌های شهر به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خواهد بود.

فصل داغ فوتبالی

برگزاری این مسابقات با وجود ده‌ها ویژگی خوب اما در بازه زمانی مناسبی به لحاظ آب و هوایی برای جوانان همدانی برگزار خواهد شد.

اغلب بازیکنان و مربیان در این فصل فعالیت بهتری در رشته فوتبال دارند و بازه زمانی مسابقات باعث شده اغلب فرصت حضور پیدا کنند.

خیلی از محله‌ها در سطح استان همدان به همین دلیل چند تیم شرکت داده‌اند تا همگان بتوانند فرصت حضور پیدا کنند.

بازگشت هیجان به محلات همدان با مینی فوتبال جام ایرانیان

فعالیت بیش از ۵۰۰ تیم در جام ایرانیان

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: بیش از ۵۰۰ تیم در ۲ بخش آقایان و بانوان در نخستین دوره رقابت‌های مینی فوتبال جام ایرانیان این استان حضور دارند.

علی حقیقی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۱۰ شهرستان استان همدان برگزار می‌شود و شاهد حضور پرشور ورزشکاران هستیم افزود: البته این رقابت‌ها در بخش بانوان با استقبال خوبی در سطح استان همدان مواجه نشد ضمن اینکه بیش از یکصد تیم با وجود ثبت نام، به دلیل نقص در مدارک طبق قوانین از دور مسابقات کنار گذاشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: اولین دوره از این مسابقات با مساعدت و حمایت‌های معاونت توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن مینی فوتبال در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۵ سال در حال انجام است.

حقیقی با تاکید بر توجه به سطح کیفی این رقابت‌ها، افزود: تیم قهرمان برای شرکت مسابقات بین‌المللی انتخاب و معرفی خواهد شد.

معاون ورزش و جوانان همدان نیز بیان کرد: مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان از برنامه‌های مهم در توسعه ورزش همگانی به شمار می‌رود که باید نسبت به شکوفایی استعدادها توجه داشت.

علی ضمیری کامل افزود: مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان در سطح شهرها، بخش‌ها، شهرستانها و استان برگزار می‌شود و تیم قهرمان از هر استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز گفت: کمیته مینی فوتبال فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و به دنبال آن در سطح استان همدان وظیفه پرداختن به مسایل فنی و برگزاری بازی‌ها را برعهده دارد.

هادی سبزواری افزود: این مسابقات نبوغ ورزش محلات را شکوفا می‌کند و زمینه ساز فعالیت‌های آن‌ها در میادین ملی و بین المللی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha