به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسافران بخش هوایی از عدم امکان دسترسی به بلیت هواپیما شکایت دارند و اعلام میکنند دوره انتظار خرید بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته، در سال جدید بیشتر شده و همین حالا برای روزهای پایانی اردیبهشت بلیت نیست.
همزمان با این گلایه شایعاتی درباره دلیل عدم عرضه کافی بلیت هواپیما نیز وجود دارد. برخی ادعا دارند که شرکتهای هواپیمایی به امید افزایش قیمتها از عرضه کافی خودداری میکنند و به صورت هفتگی و نه فصلی برنامههای پروازی را میفروشند.
شرکتهای هواپیمایی از اردیبهشت سال گذشته در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند که بر اساس آخرین اظهارنظر رییس سازمان هواپیمایی تا ۱۰ روز آینده تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص خواهد شد.
«محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی در توضیح این شرایط با رد این گمانه که ایرلاینها در انتظار افزایش قیمت، عرضه با قیمتهای فعلی را محدود کرده و کاهش دادهاند، به خبرنگاران گفت: مجوز پروازها فصلی صادر میشود و اینگونه نیست که ماهانه یا هفتگی باشد؛ به همان نسبت برنامههای فروش ایرلاینها نیز فصلی است.
رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: هر شرکت هواپیمایی متناسب با شرایط برنامههای فروش را باز میکند. در نوروز امسال هم این شایعه مطرح بود که ایرلاینها از عرضه بلیت خودداری میکنند، اما از آمار جابهجایی مسافر میتوان فهمید که بلیت عرضه شده است.
وی توضیح داد: امسال حتی با جابهجایی ۳ میلیون مسافر رکورد جابهجایی مسافر نسبت به سال گذشته شکسته شد که شایعه عدم عرضه را تکذیب میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احکام قضایی در مواجه با تخلفات ایرلاینها وجود دارد که در صورت عدم عرضه و یا تضییع حقوق مسافر بارها از این ابزار استفاده شده است.
نظر شما