۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85098963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرهیز از حذف وعده های غذایی در سبک زندگی سالم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85098963
پرهیز از حذف وعده های غذایی در سبک زندگی سالم

اهواز - ایرنا- رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه تغذیه مناسب برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است گفت: در این راستا از حذف وعده های غذایی پرهیز و در طول روز هر سه وعده غذای اصلی مصرف شود.

مهنوش صاحبدل سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توصیه کرد: در طول روز سه وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و ۲ تا سه میان وعده مصرف کنیم.

وی افزود: رعایت تعداد وعده ها برای همه گروه های سنی و همه افراد خصوصاً افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشارخونی و کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد؛ صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود.

تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی

صاحبدل با اشاره به مصرف ۶ گروه اصلی غذایی توضیح داد: در مصرف مواد غذایی، حفظ تعادل و تنوع بسیار مهم است برای رعایت این نکته باید در طول روز از ۶ گروه اصلی غذایی شامل نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات و مغزدانه ها استفاده شود و همچنین مصرف مواد غذایی متفرقه مانند شیرینی جات و روغن ها را کمتر کنید.

سرخ کردن بدترین روش پخت غذا

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان در خصوص روش پخت غذا گفت: بهترین روش پخت غذا، بخارپز کردن در دستگاه بخارپز یا در نهایت آب پز کردن در قابلمه درب بسته می باشد که ویتامین ها و مواد معدنی غذا به مقدار زیادی حفظ می شود.

وی ادامه داد: روش های کباب کردن و تنوری کردن یا پخت غذا در فر نیز مناسب است. از کباب کردن با زغال بهتر است پرهیز شود و به جای آن از کباب پز استفاده شود.

صاحبدل اظهار داشت: بدترین روش پخت که متاسفانه بسیار مورد استقبال عده ای زیاد از افراد است روش سرخ کردن است و با این روش اکثر ویتامین های مواد غذایی از بین می روند و فرد فقط مقدار زیادی چربی که بسیار چاق کننده است را وارد بدن خود می کند.

مصرف چای و قهوه تامین کننده مایعات بدن نیست

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد: برای پیشگیری از کم آبی بدن، در فواصل منظم مایعات نوشیده شود به گونه ای که مصرف هشت لیوان آب و مایعات سالم برای جلوگیری از کمبود آب بدن مناسب است.

وی اضافه کرد: نوشیدن آب سالم، شربتهای عرقیات گیاهی، آب میوه های تازه و طبیعی، دوغ کم نمک بدون گاز از منابع خوب تامین مایعات هستند و از مصرف نوشابه، آبمیوه های صنعتی و دلستر تا حد امکان پرهیز شود؛ مصرف چای و قهوه تامین کننده نیاز آب و مایعات نبوده و به علت خاصیت مدر باعث دفع بیشتر آب و کم آبی بدن می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha