۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85099046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: کارگران پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85099046
امام جمعه دزفول: کارگران پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران با وجود مشکلات معیشتی پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش ایرنا سید محمد علی قاضی زاده دزفولی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در کارخانه دوده فام دزفول افزود: کارگران مشکلات اقتصادی را با نقشه و توطئه جنگ ترکیبی دشمن تفکیک کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده بصیرت آنها است.

وی با اشاره به برخی نگاه‌های تحقیرآمیز برآمده از رویکردهای غیردینی ادامه داد: ما باید نگاه و رویکرد به کار و منزلت کارگر را در جامعه دینی اصلاح کنیم تا بسیاری از امور دیگر نیز از این طریق اصلاح شوند.

امام جمعه دزفول اظهار کرد: مقوله کار در نگاه اولیای خدا یک امر مهم است چراکه نظام خلقت و نظام هستی وابسته به کار است و اگر کار و کارگر نباشد به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نظام هستی و خلقت نمیچرخد.

وی بر ضرورت مبارزه با فساد تاکید کرد و افزود: بیشترین ضرر فساد به کارگر می‌رسد و دانه درشت‌ها و مفسدان که سودای ثروت‌های بادآورده دارند از دسترنج کارگران سوءاستفاده می‌کنند لذا اگر با فساد مبارزه کنیم، حق کارگران ادا می‌شود.

حجت السلام قاضی دزفولی بر ضرورت رعایت پرداخت کامل حق و حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: توجه به کارگر، توجه به سرمایه‌ها است چراکه اگر کارگر دغدغه معیشت و بیمه نداشته باشند در تولید و پیشرفت جامعه اثر خواهد گذاشت.

مدیرعامل مجتمع صنعتی تولیدی دوده فام (صدف) دزفول نیز با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: تعداد پرسنل این شرکت ۲۱۰ نفر با میانگین سنی ۳۴ سال است که جزو شرکت‌های جوان بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود.

مجتبی معین‌پور افزود: با توجه به ماهیت دانش بنیان بودن این مجتمع، توان تخصصی در توسعه بازار و محصول نهادینه شده است.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۷ نفر از کارگران نمونه واحدهای تولیدی، گرانول، انبار، بسته بندی و سایر بخش‌ها افزود: این مجتمع، سال گذشته رکوردهای پیاپی در تولید محصول در اردیبهشت، مرداد و ماه‌های دیگر داشته که نشانه عزم راسخ همکاران و تلاش آنها است امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در سال رشد تولید و مهار تورم نیز در تولید و صادرات رکورد بزنیم.

معین‌پور گفت: پرداخت حقوق کارگران یکی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است لذا تلاش شده قبل از سی ام هر ماه نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدام شود و تاخیری در پرداخت عیدی، حقوق و مزایا ایجاد نشود.

وی افزود:همچنین تلاش شده سبد کالا و معیشتی را در سفره زندگی پرسنل داشته باشیم و همکاران در شرایط تورمی امروز حقوقشان را به موقع دریافت کنند و زندگی خوبی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام تاسیس تعاونی مسکن و مصرف ویژه کارکنان در سال گذشته را یادآور شد و گفت: در کنار پرداخت حق و حقوق ماهانه کارکنان، مبلغ تعیین شده در حوزه معیشتی در سال جاری سه برابر شده است.

وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار روز کار و کارگر را در دوده فام جشن گرفتیم تا ثابت کنیم جایگاه و منزلت کار و کارگر برای ما مهم و ارزشمند است؛ امسال نیز مفتخریم بار دیگر این مراسم را در محوطه فضای باز مجتمع تولیدی دزفول با حضور کارگران برگزار کنیم.

معین پور با اشاره به مسائل معیشتی کارگران اظهار کرد: سال گذشته با تاکید بر پرداخت به موقع و کامل حق و حقوق کار، به مساله معیشت کارگران هم توجه کردیم و بسته معیشتی سه ماهه را در قالب مبلغی مشخص برای همه کارکنان تعیین کردیم و امسال آن عدد و رقم سال گذشته را ۲ برابر کردیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معیشت کارگران افزود: رییس بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی بر مقوله منزلت و حق و حقوق کارگران دقت نظر و نگاه ویژه ای دارد بر این اساس همچنان به فکر حق و حقوق کارگر هستیم و تا جایی که بتوانیم با پیگیری، مساعدت و هماهنگی مدیرعامل هلدینگ و تایید رییس بنیاد که سهامداران اصلی ما هستند، برای تقویت منزلت و معیشت کارگران برنامه های بلندمدت و عملیاتی را طراحی و اجرایی می کنیم.

علی معینی مهر نماینده کارگران مجتمع صنعتی و تولیدی دوده فام دزفول نیز گفت: در همه جا مشکلاتی وجود دارد ولی از زمانی ورود مدیریت جدید در یک سال گذشته عمده مشکلات برطرف شده و معوقاتی در حقوق و مزایا نداریم.

وی موفقیت‌های پی درپی شرکت را حاصل تلاش کارگران و مدیریت دانست و با اشاره به برخی اقدامات مثبت در بخش کارگری در طول یکسال گذشته افزود: تغییر مدت قراردادها از ۲ ماه و سه ماه به یک سال، افزایش مزایا و همچنین تأسیس و تشکیل تعاونی‌های مسکن و مصرف تنها گوشه ای از اقدامات مدیریت شرکت بودند که باعث شده کارگران به آینده امیدوارتر شوند.

نماینده کارگران مجتمع صنعتی تولیدی دوده فام دزفول خواستار پیگیری مدیریت شرکت در خصوص افزایش خدمات بیمه تکمیلی شد.

میکاییل لطفعلی پور یکی دیگر از کارگران واحد ایمنی این مجتمع با ۱۲ سال سابقه به خبرنگار ایرنا گفت: طی یک سال اخیر شرایط پرداخت حقوق و وضعیت معیشتی بهتر شده، همین امر باعث شده پرسنل با جان و دل زحمت بکشند و در کمترین بازه زمانی خط سوم را تمام کنند تا دانش بنیان شود.

امام جمعه دزفول: کارگران پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

طی آیینی که با حضور مسوولان محلی در محوطه مجتمع صنعتی تولیدی دوده فام(صدف) دزفول برگزار شد از کارگران نمونه این مجتمع در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.

کارخانه صنعتی دوده فام دزفول زیر نظر بنیاد مستضعفان است که در سال ۹۱ به عنوان چهارمین کارخانه تولید کننده دوده صنعتی ایران در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha