بارش‌ها در آذربایجان‌غربی از چهارشنبه تشدید می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های بهاری که طی روزهای اخیر به صورت پراکنده در مناطقی از استان وجود داشت از فردا /چهارشنبه/ تشدید می‌شود.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی بارش متناوب باران و وزش باد پدیده غالب جوی استان در روز چهارشنبه و پنجشنبه است.

به گفته وی، با توجه به ادامه فعالیت موج بارشی، رگبار باران و رعد و برق بیشتر در شمال استان و وزش باد گاهی شدید (با احتمال گرد و خاک) برای نقاط جنوبی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بارش شدید باران در جنوب و شمال آذربایجان‌غربی/ شدت بیشتر بارش‌ها در سردشت و پیرانشهر

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر رگبار باران، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، تندباد لحظه ای نیز در مناطق بارانی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان پایان این مخاطره اوایل وقت روز پنجشنبه خواهد بود، ادامه داد: در این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

صابری اضافه کرد: احتمال خسارت به سازه های سبک در اثر تندباد لحظه ای نیز وجود دارد که لازم است محکم سازی سازه های سبک و نیمه کاره مورد توجه باشد.

به گفته وی آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از ضروریات است.

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی از چهارشنبه تشدید می‌شود

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته خوی با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهرستان استان بودند.

صابری با اشاره به میزان بارش‌های پراکنده روز گذشته در شمال آذربایجان غربی اضافه کرد: در روز گذشته بیشترین بارش ها از شوط با ۴.۶ میلی‌متر گزارش شد و در چایپاره، ماکو، فرودگاه خوی، سلماس و خود شهر خوی نیز گزارش بارش زیر ۲ میلی‌متر داشتیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای آب و هوایی کوهستانی و خنک در ایام بهار و تابستان است؛ بارش‌های بهاره در این منطقه همواره وجود دارد و سالانه ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha