اندیشکده آمریکایی: بروکسل و واشنگتن همکاری با قدرتهای نوظهور را افزایش دهند

تهران – ایرنا - اندیشکده آمریکایی "صندوق مارشال آلمانی" امروز در تحلیلی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست تا تعامل با کشورهای خارج از چارچوب همکاری های دو سوی اقیانوس اطلس را فارغ از اختلاف‌نظرها افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، تارنمای رادیو آلمان امروز به نقل از این تحلیل نوشت که ۶ کشور برزیل، هند، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه و آفریقای جنوبی قدرتهای نوظهوری هستند که واشنگتن و بروکسل برای حفظ تاثیرگذاری در صحنه جهانی به تعامل بیشتر با آنها نیاز دارند.

در این نوشتار آمده که این کشورهای شش گانه ترجیحات متفاوتی در زمینه همکاری در خارج از اتحادیه غربی دو سوی اقیانوس اطلس داشته و در پی تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش رقابت میان آمریکا و چین، بیش از پیش در تحولات جهانی تاثیر گذارند.

در این مطلب آمده است: این دولت ها مقید به انتخاب میان یکی از دو قطب متضاد جهانی نیستند. آنان ترجیح می دهند که مورد به مورد و از یک گزینه به گزینه دیگر تغییر موضع داده و بر اساس منافع مشخص و تحلیل راهبردی عمل کنند.

نویسندگان این گزارش با اشاره به مزایای بلند مدت همکاری با این کشورها، به آمریکا و اتحادیه اروپا توصیه کردند که در تعاملات خود انعطاف بیشتری به خرج داده، از همکاری های غیرغربی استقبال کرده و شرکای ژئوپولتیک خود را وادار به انتخاب میان دو گزینه متضاد نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha