۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85099288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکار شهرداری کرج برای مدیریت آب با کاشت ۳۹ گونه گیاهی مقاوم

کرج - ایرنا - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: کارشناسان این سازمان ۳۹ گونه گیاهی با قابلیت و مقاومت در شرایط کم آبی برای فضای سبز این کلانشهر شناسایی کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا عاقلی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این گونه های گیاهی شامل برخی درختان، درختچه‌ها و گل‌های زینتی است که نسبت به موارد مشابه نیاز آبی کمتری دارند و به خشکی مقاوم‌تر هستند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی ، کاشت نهال ، درخچه و گل های زینتی مقاوم به کم آبی در برنامه کاری مدیریت شهری کرج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس کاشت گونه های شناسایی شده در بیشتر مناطق کرج از اولویت ها است هرچند که اکنون شرایط بسترهای کشت در نقاط مختلف شهر کرج و استان‌ البرز متفاوت است.

عاقلی اظهار کرد: توسعه و ایجاد فضای سبز لازمه تولید هوای سالم و زیبایی محیط‌های شهری است.

وی افزود: امروزه در بیشتر کلانشهرها کمبود آب عامل اصلی محدودکننده توسعه فضای سبز است و به همین دلیل شناسایی و انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب و مقاوم به خشکی برای محیط‌های شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج عنوان کرد: چنین گیاهانی می‌توانند با شرایط اقلیمی و خاکی متفاوت، بدون نیاز به تیمارهای خاص برای نگهداری و با آبیاری به نسبت کم مستقر شوند و با محیط‌های طبیعی سازگاری داشته باشند.

کلانشهر کرج بیش از سه هزارو ۵۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha