۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85099368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیلات خودگردان فلسطین: شهید شیخ عدنان نماد پایداری است/ رژیم اشغالگر مرتکب قتل عمد شد

تهران - ایرنا - نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت «شیخ خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی دانست و تاکید کرد که این شهید والا مقام نماد عزم، پایداری و گذشت باقی خواهد ماند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «محمد اشتیه» روز سه شنبه در جلسه هفتگی کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت: فلسطین به خاطر شهدای خود که هر روز به شهادت می رسند، غمگین است، دیروز «جبریل اللدعة» جوان فلسطینی شهید شد و صبح امروز «شیخ عدنان خضر» پس از اعتصاب غذای قهرمانانه خود که ۸۷ روز بطول انجامید، به شهادت رسید.

وی، رژیم اشغالگر فلسطین، اداره زندان ها و تمام دستگاههای این رژیم را مسئول کامل شهادت شیخ عدنان دانست و افزود که رژیم صهیونیستی با رد درخواست آزادی و بی توجهی نسبت به ارائه خدمات پزشکی به وی و نگهداری او در زندان، به رغم وخیم بودن وضعیت سلامتی اش، مرتکب قتل عمد شد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه خواستار آزادی فوری همه اسرای فلسطینی به ویژه بیماران، زنان و کودکان شد و این ضایعه بزرگ را به خانواده شهید عدنان، جنبش جهاد اسلامی و همه مردم فلسطین تسلیت گفت و ادامه داد: خضر عدنان نماد عزم، پایداری و گذشت باقی خواهد ماند.

شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز تائید کرد که وی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

پیش‌تر منابع خبری از وخامت حال شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی و اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتاد و پنجمین روز خبر داده بودند.

وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شد و در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد، در مخالفت با این اقدام صهیونیست‌های اشغالگر، دست به اعتصاب غذا زده بود.

شیخ خضر عدنان هفته گذشته بعد از وخیم شدن وضعیت جسمی‌اش به بیمارستان منتقل شد، اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت شیخ خضر عدنان می‌داند و این رژیم در صورت شهادت وی، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.

هم اکنون جوانان فلسطینی خود را برای درگیری در تمام مناطق اشغالی با صهیونیست‌ها آماده کرده اند.

«شیخ خضر عدنان» مارس سال ۱۹۷۸ (فروردین۱۳۵۷) در روستای عرابه استان جنین و در خانواده‌ای مجاهد به دنیا آمد. وی متاهل و دارای دو برادر، یک خواهر و ۹ فرزند بود که بزرگترین آن‌ها ۱۴ساله و کوچکترین آن‌ها ۳ساله است.

شیخ عدنان از اولین افراد در روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می‌رود.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می‌شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha