۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85099547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳ درصد بودجه امسال شهرداری یزد در حوزه عمرانی هزینه می‌‎شود

یزد- ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر یزد بودجه شهرداری در سالجاری را چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این مبلغ ۲۷ درصد برای اعتبارات جاری و ۷۳ درصد برای حوزه عمرانی هزینه می شود.

به گزارش ایرنا ، عزیزالله سیفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکهزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری از محل تسهیلات یارانه‌ای وزارت کشور پیش بینی شده است، بنابراین با اعتبارات در نظر گرفته شده ، سال جاری شاهد جهش فعالیت‌های عمرانی در شهر یزد خواهیم بود.

وی بودجه شهرداری یزد را در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای اسلامی این شهر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بیان و اظهار کرد: این بودجه عمدتاً صرف تکمیل برخی طرح‌ها به ویژه طرح‌های نیمه تمام دوره‌های گذشته شد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بودجه شهرداری تصویب شد.

۲۰۰ میلیارد تومان برای برای ترمیم آسفالت معابر شهر

وی یکی از مطالبات شهروندان را ترمیم آسفالت خیابان‌های شهر بیان کرد و گفت: آسفالت خیابان شهر فرسوده و چاله چوله های بسیاری در شهر وجود دارد که در این زمینه در سالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

سیفی تصریح کرد: البته این میزان بودجه برای آسفالت شهر یزد کافی نیست که در این زمینه جلسات مختلفی با دستگاه‌های مربوطه برگزار شده ، درصورتیکه سهمیه قیر دریافت کنیم حجم بیشتری از آسفالت را ترمیم خواهیم کرد.

وی گفت: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ فقط ۱۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت سطح شهر هزینه شد، اما تنها در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱مبلغ ۱۸۹ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت و در سالجاری افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر یزد مرمت و بهسازی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد رفع معضلات ترافیکی از دیگر مطالبات مردم بیان و تصریح کرد: یکی از علل بروز ترافیک های امروز با وجود گستردگی شهر ، عادت کردن بر استفاده از خودرو شخصی است که باید در زمینه استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی شود و امیدواریم با طرح های مختلفی چون اصلاح هندسی تقاطع و دیگر طرح ها شاهد رفع بخش عمده ای معضلات ترافیکی باشیم.

سیفی از خرید ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۶ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهری خبرداد و گفت: راه اندازی تاکسی سرویس خطی در کمیسیون حمل و نقل شورا نیز تصویب شده است.

بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی شهر یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم در بازدید خبرنگاران از طرح تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) این شهر گفت: این طرح در ادامه تکمیل رینگ شهری یزد است که شامل ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۵۰ هزار متر مربع خاکبرداری و استفاده ۱۴۰۰ تن میلگرد می باشد.

حجت الاسلام سیدمحمدناصر حیدری با بیان اینکه برای طرح یاد شده ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: امید است که این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد تا بخشی از معضلات ترافیکی رفع شود .

وی همچنین در بازدید خبرنگاران از طرح فرهنگسرای بهمن در منطقه صدرآباد شهر یزد گفت: عملیات ساخت این فرهنگسرا از سال ۹۰ آغاز شده است که تا سال گذشته فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه اعتباری که برای آن در ۲ سال گذشته در نظر گرفته شد، اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

حیدری ادامه داد: این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع شامل ساختمان فرهنگسرا با زیربنای ۴۵۰۰ متر مربع که در سه طبقه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: محوطه این فرهنگسرا برای ورزش های رو باز ، پارک و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که به غیر از تجهیزات آن به پنج میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

همچنین خبرنگاران از طرح بلوار شهید پارسائیان در منطقه صفائیه یزد بازدید کردند که طول مسیر این بلوار یکهزار و ۹۵۰ متر است و برای آن تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهر یزد حدود ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha