شیرخوار ۱۱ ماهه گیلانغربی حیاتبخش شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: اعضای بدن یک شیرخوار ۱۱ ماهه گیلانغربی که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا، «دیانا سعادتمند» شیرخوار ۱۱ ماهه گیلانغربی که در سوم اردیبهشت براثر بیماری زمینه ای دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، پس از گزارش تلفنی سوپروایزر بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب با واحد پیوند اعضاء معاونت درمان و ارایه شرح حال وی بلافاصله به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی اعزام شد.

پس از تایید قطعی مرگ مغزی این شیرخوار، خانواده سعادتمند باتوجه به اهمیت امر خداپسندانه اهدای عضو، با رضایت به اهدای اعضای فرزندشان نام و یادش را برای همیشه جاودان کردند و شیرخوار برای عمل پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام و اعضای حیاتی این کودک جانبخش به بیماران نیازمند اهدا شد.

دانشگاه علوم پزشکی ضمن تقدیر از این خانواده ایثارگر، ازتلاش مستمر کادر درمان بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی که در مراقبت و نگهداری از این فرشته آسمانی تا رسیدن به اهدای عضو بی‌وقفه تلاش کردند نیز قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، سالانه از هشت هزار بیمار مرگ مغزی در ایران تنها اعضای ۹۰۰ نفر به افراد نیازمند اهدا می شود.

از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می‌توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو وجود دارد.

در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی‌شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزانشان، آن را به نیازمندان اهدا و جان عده‌ای را نجات می‌دهند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha