غربالگری سرطان روده بزرگ در مرکز سلامت امام حسین (ع) همدان در حال اجرا است

همدان- ایرنا- مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع) همدان گفت: این مرکز به عنوان نمونه در زمینه اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ مشخص شده که تاکنون ۷۰۰ نفر در این راستا مراجعه و ۴۰ نفر نیز مشکوک به سرطان شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا سرطان روده بزرگ دومین سرطان شایع بین زنان و چهارمین سرطان شایع بین مردان در استان همدان است همچنین ۸۲ درصد مبتلایان به سرطان روده بزرگ در استان همدان بالای ۵۰ سال سن دارند و این بدان معناست که ابتلا به سرطان روده بزرگ با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

مهدی حیدری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح از شهریور سال گذشته برای افراد ۵۰ تا ۶۹ سال در حال اجرا است.

وی افزود: ۲۰ مورد پولیپ هایی داشتند که در صورت تاخیر در عمل جراحی و پولیپ برداری احتمال ابتلا آنها به سرطان روده بزرگ بسیار زیاد بود.

پولیپ ، توده های کوچکی هستند که در داخل روده کوچک تشکیل می شوند و در بزرگسالان بعد از ۵۰ سالگی بسیار شایع می باشد؛ این پولیپ ها بیشتر منجربه بروز علامت و نشانه ای نمی شوند، اما احتمال سرطانی شدن آن ها وجود دارد.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع) گفت: تست تشخیصی افراد مشکوک به سرطان روده بزرگ در این مرکز انجام می شود و در صورت وجود نشانه هایی از بیماری به بخش های دیگر ارجاع و به جای هشت تا ۹ میلیون تومان در نهایت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای درمان بیماری پرداخت می کنند.

غربالگری سرطان روده بزرگ در مرکز سلامت امام حسین (ع) همدان در حال اجرا است



حیدری ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع) جزو مراکز سطح یک محسوب می شود و در این مرکز خدمات بهداشت و درمانی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، بهداشت عمومی و حرفه ای و مامایی ارایه می شود.

وی بیان کرد: در این مرکز همچنان واکسیناسیون علیه کرونا و تست کووید ۱۹ انجام می شود که در نقطه اوج شیوع ویروس روزانه ۸۰ نفر و هم اینک هفته ای ۲ نفر پذیرش کرده است.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام حسین(ع) افزود: پس از پذیرش بیماری مشکوک کرونایی ابتدا تریاژ اولیه انجام و در صورت وجود علائم کووید ۱۹ تریاژ اصلی انجام شده و با تایید پزشک به بخش نمونه گیری ارجاع می شود.

حیدری ادامه داد: نمونه ها به آزمایشگاه در خارج از این مجموعه ارسال شده و در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه آزمایش به مرکز بهداشت و فرد اطلاع داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha