قوانین پراکنده و عدم مدیریت یکپارچه موانع جدی بر سر راه توسعه روستاها

تهران- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در سطح ملی باید برای توسعه روستاها چاره اندیشی شود، گفت: قوانین پراکنده، عدم مدیریت یکپارچه در روستاها، دیدگاه جزیره‌ای و بخشی موانع جدی بر سر راه توسعه روستاها هستند.

غلامرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: توسعه، ماهیت کار ما است و بنیاد مسکن نیز همیشه به دنبال توسعه روستاها است، اما یک سری قوانین و مقررات در این حوزه نیازمند اصلاح بوده تا بتوان عملا این توسعه را اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در استانی مانند تهران، سرریز این جمعیت به سمت روستاهای واقع در حاشیه شهرها بوده که با توجه به این مساله باید نسبت به توسعه این مناطق اقدام و شرح خدمات آنها نیز مورد بازبینی قرار بگیرد، اما با توجه به تاکید قانون مبنی بر نرخ رشد طبیعی، این چنین قوانینی دست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای توسعه بسته است.

صالحی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه روستاها نیاز به همراهی دیگر دستگاه ها دارد، بیان داشت: ۲ هزار و ۴۰۰ روستا ما در مناطق حفاظت شده روستایی قرار دارند، این در حالی است که با توجه به طرح های عمرانی که در این مناطق از جمله احداث بزرگراه اجرایی شده دیگر نمی‌توان عنوان حفاظت شده به آنها تلقی کرده و باید این قوانین اصلاح شود؛ چرا که اجازه توسعه روستاها را به ما نمی‌دهد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سطح ملی باید برای توسعه روستاها چاره اندیشی شود، گفت: قوانین پراکنده، عدم مدیریت یکپارچه و واحد در روستاها، دیدگاه جزیره‌ای و بخشی موانع جدی بر سر راه توسعه روستاها هستند که البته در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام داده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha