رشد صنعت تراشه در چین با وجود تحریم‌های آمریکا

تهران- ایرنا- رسانه‌های چینی گزارش دادند که تحریم های تجاری آمریکا در باره تجارت تراشه با پکن، باعث افزایش سود سازندگان نیمه هادی‌ها در این کشور شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» در گزارشی نوشت: سازنده های تجهیزات نیمه هادی چین در سال ۲۰۲۲ با سوددهی قابل توجهی روبرو شدند. این درحالی‌ است که آمریکا محدودیت هایی برای تضعیف صنعت نیمه‌هادی چین ایجاد کرده و حتی چندین تولیدکننده تراشه آمریکایی فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده‌اند اما تولیدکنندگان چینی از این فرصت استفاده کرده و این شکاف را پر کرده‌اند.

این روزنامه نوشت که رشد صنعت تراشه در چین نشانه‌ای از عزم صنعت نیمه هادی این کشور برای ادامه رشد و نوآوری است. به تازگی دولت چین از بیش از ۴۰ پروژه نیمه هادی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد یوان در جنوب گوانگدونگ حمایت کرده است تا به افزایش تقاضا برای تجهیزات تولید محلی ادامه دهد.

پیتر وننیک، مدیر اجرایی شرکت اِی‌اس‌ام‌ال هلند گفت: با توجه به اینکه تحریم های تجاری آمریکا مانع از دستیابی شرکت های چینی به تجهیزات پیشرفته در خارج از کشور می شود، توسعه تجهیزات تولید نیمه هادی برای چین کاملا «منطقی» است. پس کاملاً ضروری است که دسترسی به بازار چین را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا، واشنگتن به دنبال جلوگیری از توانایی چین برای توسعه فناوری‌هایی با کاربردهای نظامی، مانند هوش مصنوعی، شبیه‌سازی سلاح‌های هسته ‌ای و توسعه سلاح‌های مافوق صوت است.

چین در مقابل تلاش می کند تا قابلیت های فناوری خود را تقویت کند، زیرا با فشار فزاینده ای از سوی آمریکا و متحدانش مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha