۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 85099732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای نهضت ملی مسکن

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: دستگاه‌های خدمات رسانی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن همکاری ویژه داشته باشند تا روند ارائه خدمات و اجرای طرح در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، وحید قربانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: مساله مسکن، پروژه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و تنها مختص یک وزارتخانه نیست.

وی افزود: فراهم‌سازی شرایط و توسعه خدمات زیرساختی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیگیری این مساله بر عهده مدیر دستگاه اجرایی است که باید بر این امر اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها و امکانات روبنایی باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا روند اجرای طرح‌های مسکن با جدیت اجرایی شود.

قربانی ادامه داد: باید به این مساله توجه شود که بحث مسکن مرتبط با مسائل اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و اجتماعی است و در اولویت مسوولان دولت قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها، اضافه کرد: بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن همکاری کنند تا مانعی برای اجرای این طرح وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانک‌های عامل لازمه اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

یاسر رهبردین اظهار کرد: بانک‌های عامل باید روند پرداخت تسهیلات بانکی را برای طرح‌های نهضت ملی مسکن تسهیل کنند تا کار به درستی اجرایی شود.

وی یادآور شد: واگذاری اراضی در برخی از شهرهای آذربایجان غربی به صورت ساخت خانه‌های ویلایی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت تعاونی های مسکن مهر، گفت: حل مشکلات ۶۳۶ واحد مسکن مهر در قالب ۱۱ تعاونی مسکن در اولویت بوده و تامین خدمات زیرساختی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها، بازنگری طرح‌های هادی روستایی جهت توسعه مسکن، در روستاهای سراسر استان به جد پیگیری می‌شود.

رهبردین تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها موجب مهاجرت معکوس به روستاها و رونق بیش از پیش روستاها را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ارومیه بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است که امتیازات و مشوق هایی برای افرادی که نسبت به نوسازی می کنند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: اجرای روند طرح نهضت ملی مسکن با جدیت از اولویت‌های مهم استان بوده که با جدیت از طرف مسوولان استانی و کشوری در حال پیگیری و مشارکت تمام دستگاه‌های ذیربط به خصوص بانک‌های عامل مورد انتظار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha