اجرای ۳ مصوبه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور به کجا رسید

یاسوج - ایرنا- سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ مصوبه در پی داشت که سه مصوبه مهم زیرساختی آن سهم شرکت آب منطقه ای استان بود و به گفته مدیرعامل این شرکت از سال گذشته تاکنون روند اجرایی طرح ها شتاب گرفته و اینک از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند.

آرش مصلح روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بخش آب استان، یک پروژه رسمی با نام آبرسانی از سد کوثر به بهمئی داشت.

اجرای ۳ مصوبه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور به کجا رسید؟

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با پیگیری مجدانه استاندار در قالب متمم سفر طرحهایی را در حوزه های مختلف از جمله آب داشتیم که بسیار فراتر از اعتبارات سفر بود و سد مخزنی سرپری در متمم سفر لحاظ شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به موازات این ۲ پروژه، سد تنگ سرخ را نیز توانستیم به عنوان یکی از پروژه‌هایی که از سفر بهره‌مند شود در آن بگنجانیم.

مصلح ابراز کرد: پروژه آبرسانی به بهمئی (لیکک) در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده بود، تا سال ۱۴۰۰ فقط ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده بود اما از سفر رئیس جمهور تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شده است .

وی تاکید کرد: به این معنا که در یک سال و نیم گذشته، بیش از چهار و نیم برابر ۱۰ سال گذشته اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سد تنگ سرخ تا زمان سفر تنها ۵۹ میلیارد تومان اعتبار داشت اما از سفر تاکنون ۲۴۰ میلیارد به آن داده شده که ۱۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

مصلح اضافه کرد: سد سرپری ۳۰ ماه تعطیل بود اما هم اینک کار به خوبی پیش می‌رود و برای نخستین بار درتاریخ استان، از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت اعتبار دریافت کرده است.

اجرای ۳ مصوبه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور به کجا رسید؟

با توجه به اینکه در سفر رئیس جمهوربه کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتبار سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان و ۶۶۵ میلیون دلار مصوب شد و همچنین با تلاش مسوولان متمم سفر رئیس جمهور هم به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در دست اقدام است روند تزریق اعتبار به طرح های عمرانی و اقتصادی در استان بهبود یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha