۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85099784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان: در صورت بروز جنگ با چین از کشورهای دیگر نمی‌خواهیم که برای ما بجنگند

تهران- ایرنا- جوزف وو وزیر خارجه تایوان گفت که در صورت بروز جنگ با چین معلوم نیست که چه کشورهایی به تایپه کمک خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس سه‌شنبه به نقل از وزیر خارجه تایوان نوشت که اگر جنگی میان تایوان ۲۳ میلیون نفری و چین ۱.۴ میلیارد نفری رخ دهد، تایپه باید از خودش دفاع کند و از کشورهای دیگر نمی‌خواهد که برایش بجنگند.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز جنگ با چین چه کشورهایی ممکن است در کنار تایوان بجنگند، گفت: ما به مسئولیت خود آگاهیم... تایوان باید خودش دفاع کند. مردم باید از تایوان دفاع کنند. ما مصمم هستیم از خودمان دفاع کنیم و کشورهای دیگر نمی‌خواهیم برای ما بجنگند.

به نوشته آسوشیتدپرس، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده است که نیروهای مسلح ایالات متحده از تایوان دفاع خواهند کرد اما سیاستگذاری رسمی آمریکا در این مورد که آیا نیروهای نظامی آن کشور برای دفاع از تایوان اعزام خواهند شد یا خیر، مبهم است.

نیکولاس برنز سفیر آمریکا در چین سه‌شنبه گفت که سیاست واشنگتن در قبال تایوان تغییر نکرده و «هر گونه راه‌حلی در مورد اختلافات بر سر تنگه تایوان باید مسالمت‌آمیز باشد.»

وو در پاسخ به این سوال که آیا سرنوشت تایوان، جنگ است، اظهار کرد: امیدوارم که چنین نشود.

وی افزود: دلیل آن بسیار روشن است. جنگ یعنی ویرانی برای کشور مورد تهاجم و احتمالا ویرانی برای کشورهای دیگر.

وزیر خارجه تایوان تاکید کرد: بنابراین، در شرایطی که تنش‌ها رو به افزایش بوده و درگیری محتمل‌تر شده و وصلح غیرمحتمل‌تر به نظر می‌رسد، باید برای جلوگیری از وقوع جنگ هر کاری را که لازم است انجام بدهیم.

https://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-۱۲۰۳۶۹۰۳/Unclear-help-Taiwan-war-foreign-minister.html

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha