۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85100003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: تولیدات دانش‌بنیان باید تجاری‌سازی شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تولیدات خلاقانه و ایده‌های نو باید به انبوه‌سازی و تجاری سازی برسد و دستگاه های اجرایی با پرداخت تسهیلات این رویه را آسان‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در آیین سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش و دسترنج افراد نخبه و ایده پرداز در بخش‌های مختلف به ویژه کارگران باید مورد استفاده قرار گیرد تا باعث افزایش درآمد و پایداری اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ و سایر منایع دستگاه ها و سازمان ها فرصت بسیار مناسبی برای حمایت از حوزه کسب و کار است.

استاندار خراسان شمالی بر رشد دانش نیروهای انسانی به ویژه کارگران تاکید کرد و افزود: کارگران بخش های مختلف با فراگیری مهارت و دانش موجب ارتقای حرفه خود شوند.

وی تصریح کرد: اینک دنیا در مسیر تکنولوژی و علم حرکت می کند ما نباید در این بخش متوقف کنیم و با استفاده از توان و خلاقیت نیروهای مستعد در مسیر توسعه حرکت کنیم.

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر بحث رعایت ایمنی نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: این مهم باید جدی گرفته شود و نباید هیچ اتفاق فیزیکی برای این قشر اتفاق افتد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آمار حوادث کارگری در محیط کاری پایین آمده است اما هر اتفاقی در این بخش موجب ضربه به بخش های زیادی می شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات و حوادث فیزیکی باید موضوع محیط کار مناسب از نظر عوامل شیمیایی و سایر موارد نیز مدنظر قرار گیرد چرا که این مشکلات در کوتاه مدت مشخص نخواهد شد بلکه احتمال دارد حتی جان نیروی انسانی را نیز بگیرد و یا موجب بیماری شود.

حسین نژاد گفت: مشکلات استخرهای ذخیره آب در بخش کشاورزی نیز باید جدی گرفته شود و همچنین نیروهای کاری در حوزه کشاورزی نیز باید ایمنی را رعایت کنند.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده جوانان به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به طرح‌های تولید جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

تسهیلات تبصره ۱۶مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha