معاون علوم پزشکی اردبیل: افزایش سواد سلامت در جامعه نیاز مبرم است

اردببل _ ایرنا _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل افزایش سواد سلامت در جامعه را نیازی مبرم و اساسی دانست.

به گزارش ایرنا ، دکتر رامین نسیمی دوست روز پنجشنبه در جلسه در نشستی با مسئولان صدا و سیمای اردبیل بمناسبت هفته سلامت بر لزوم افزایش سواد سلامت مردم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما تاکید کرد.

وی اهمیت سواد سلامت را توانایی بالقوه بیماران جهت اخذ تصمیمات آگاهانه، کاهش خطرات تهدیدکننده سلامت، افزایش پیشگیری از بیماری‌ها، افزایش کیفیت زندگی و افزایش کیفیت مراقبت از افراد ذکر کرد.

وی اظهار کرد: اهمیت سواد سلامت جامعه در برخورد با شرایط اورژانسی، ارتباط متخصصین سلامت و مدیران با مردم و ارائه اطلاعات با زبان قابل فهم، توجه به گروه‌های جمعیتی آسیب‌پذیر و محروم از دانش کافی و مدیریت در زمینه سواد سلامت اهمیت بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود تا مردم مراقبت بهتری از خود داشته باشند و بدانند که در صورت بروز مشکل به کجا مراجعه کنند یا چه موقع خدمت مناسب بگیرند.

نسیمی دوست همچنین از افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده سه دستگاه ام آر آی در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: نصب دستگاه آنژیوگرافی دوم با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال و دستگاه طب هسته‌ای دولتی برای اولین بار در استان، راه‌اندازی بخش های مختلف درمانی در مرکز استان و شهرستان‌ها و آغاز مراحل اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل از جمله اقدامات مهم حوزه درمان دانشگاه می‌باشد.

دکتر محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست با اشاره به گستردگی فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: نقش رسانه‌ها و صدا و سیما در کنار دانشگاه بسیار مهم بوده و فعالیت این ۲ در کنار هم معنا پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر آموزش مردم و ارائه خدمات دانشگاه در حوزه‌های مختلف با مشارکت رسانه‌ها و صداوسیما اظهار کرد: نمونه بارز این مشارکت موثر و موفق در جریان بیماری کرونا بود که با همکاری و همدلی دانشگاه ، رسانه‌ها و صداوسیما توانستیم سربلند بیرون بیاییم.

وی با تاکید بر مساله پیشگیری از بیماری‌ها خواستار مشارکت همه بخش‌های جامعه در اجرای منویات بهداشتی و سلامت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha