وزش باد شدید برخی نقاط فارس را فرا می گیرد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85100043
وزش باد شدید برخی نقاط فارس را فرا می گیرد

شیراز - ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق جنوبی و غربی استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس، چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه از عصر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می شود و تا پنجشنبه چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت اضافه کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک برای امروز چهارشنبه در مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه شهرستان های لامرد،‌ مهْر، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، خنج، لارستان، گراش و اوز پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین این سامانه گرد و خاکی برای پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در مناطق جنوبی استان ادامه دارد.

احتمال شکستن درختان

وی گفت: اثر مخاطره همچون سقوط اشیا از ارتفاعات،‌ احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها،‌ سازه های موقت و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال نیز وجود دارد.

عدم پارک خودرو در زیر درختان

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: استحکام سازه های موقت، ‌عدم پارک خودرو ها در حاشیه ساختمان های نیمه کاره درختان کهن سال، ‌عدم سم یا محلول پاشی باغات ‌و مزارع به ویِژه در بعد از ظهر و استفاده از قیم ( چوب یا فلز برای مهار درختان) به ویژه برای نهال ها توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش رگبار بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد در روزهای ششم تا نهم اردیبهشت هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha