۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85100231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاسخ مدیرکل ارتباطات خراسان جنوبی به مطالبه‌ اینترنت در شهر ماژان

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در پاسخ به مطالبه اینترنت در یکی از شهرهای استان گفت: اتصال شهر ماژان خوسف به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دستور کار است و این اقدام تا هفته دولت امسال عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در همایش نکوداشت شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی که امروز - چهارشنبه - با حضور مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، یکی از اعضای حاضر در این نشست دست‌نوشته‌ای را بلند کرد که روی آن نوشته شده بود "شهر ماژان تنها شهری که در کشور اینترنت ندارد و شهرک جدید آن بدون آب است".

خبرنگار ایرنا در ارتباط تلفنی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی علت موضوع را جویا شد.

مصطفی بهی گفت: شهر ماژان یکی از شهرهای تازه تاسیس خراسان جنوبی است و در شهرها اپراتورها اقدامات توسعه‌ای را از محل منابع خود انجام می‌دهند و این اداره‌ کل ناظر بر عملکرد آنهاست.

وی افزود: از آنجایی که روند اتصال شهر ماژان به شبکه ملی اطلاعات توسط امپراتورها طولانی شده، اتصال این شهر به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار جدی اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در عین حال گفت که در شهر ماژان، اینترنت ثابت وجود دارد و اتصال به اینترنت پرسرعت همراه تا هفته دولت امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اتصال این شهر به اینترنت پرسرعت یک سایت جدید با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان ایجاد خواهد شد.

پاسخ مدیرکل ارتباطات خراسان جنوبی به مطالبه‌ اینترنت در شهر ماژان

بهی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرهای خراسان جنوبی از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند گفت: البته در شهرها اپراتورها اقدامات توسعه‌ای را از محل منابع خود انجام می‌دهند و این اداره‌ کل ناظر بر عملکردشان است، در برخی مناطق شهری نقایص یا نقاط کور تلفن همراه وجود دارد که با ایجاد سایت‌های جدید نسبت به رفع مشکلات اینترنتی اقدام می‌کنیم.

وی از مردم شهرهای استان خواست در صورت مشکل اینترنتی در شهرها، در سامانه ۱۹۵ رسیدگی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکل خود را مطرح کنند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی یکی از کارکردهای مهم شبکه ملی اطلاعات را اتصال به اینترنت جهانی روی بستر پایدار بیان کرد و گفت: پهنای باند ورودی به خراسان جنوبی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تامین می‌شود، حدود ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد ظرفیت پهنای باند ورودی استان خالی است و استفاده نمی‌شود یعنی به هر ظرفیتی که مردم از اینترنت استفاده کنند، پهنای باند آن در خراسان جنوبی موجود است.

وزارت کشور در سال ۱۳۹۹ مجوز ارتقای روستای ماژان مرکز بخش جلگه ماژان از توابع شهرستان خوسف، به شهر را صادر کرد و ماژان سی و یکمین شهر استان خراسان جنویی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha