۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85100240
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم: جوانان خطاب اصلی گام دوم انقلاب هستند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85100240
معاون وزیر علوم: جوانان خطاب اصلی گام دوم انقلاب هستند

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش مهم جوانان گفت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم اتقلاب جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالحسین کلانتری روز چهارشنبه در دومین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبرمعظم انقلاب راهگشا است بنابراین باید همه نسبت به اجرا و تحقق آن اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب، گامی به جلو برای رفع کاستی‌ها و ثبت داشته‌ها است، اضافه کرد: جوانان در گام دوم انقلاب نقش مهمی دارند و خطاب اصلی هستند، آنان‌ می‌توانند در این رابطه تحول ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تکمیل پروژه ناتمام انقلاب است، خاطر نشان کرد: هدف آن نیز جوانان است تا کار را به سمت اهداف و آرمان‌های تحقق نیافته پیش ببرند که این خود یکی از موارد مهم در حوزه عدالت است.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی با شعارهای ویژه اظهار کرد: شعارهای انقلاب اسلامی و آرمان های آن کماکان قابل دفاع است، انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی، کشمکش های داخلی و تحریم ها گام‌های رو به جلو بسیاری برداشته است.

دکتر کلانتری با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری آنان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تحول را مکرر مطرح و در دیدار اخیر بحث آمایش را بیان کردند که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه آرمانی معاونت آموزشی جایگاه متفاوتی می یابد، اظهار کرد: به همان میزان که معاونت آموزشی است معاونت فرهنگی هم بوده ضمن اینکه ارکان دانشگاه هم متفاوت می شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در دانشگاه آرمانی استاد و دانشگاه نقش متفاوت می یابد همه دست به دست هم می‌دهند تا دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

دومین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب امروز چهارشنبه با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

این همایش ملی با هدف گفتمان‌سازی علمی برای نیل تدریجی به ایجاد دانشگاه‌های آرمانی، ترسیم الگوی آرمانی از یک دانشگاه بر اساس تراز انقلاب اسلامی، رصد و پایش وضعیت فعلی این مراکز علمی و نقصان نسبت به الگوی آرمانی و ارائه راهبردها و راهکارهای مرتبط برگزار شد.

دانشگاه گیلان دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان در "واجارگاه" و ۲ پژوهشکده گیلان شناسی و حوزه آب خزر است.

این دانشگاه نزدیک به ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد که حدود نیمی از آنها دانشیار و استاد تمام هستند، ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو هم در آن مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه هر ساله چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو جدید در این دانشگاه پذیرش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha