رئیس سازمان هواپیمایی سوریه: فعالیت فرودگاه حلب تا چند روز آینده از سرگرفته می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواپیمایی مسافربری سوریه پیش بینی کرد که تا چند روز آینده عملیات تعمیر و نگهداری باند فرودگاه بین المللی حلب که در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی آسیب دیده است، پایان یابد و این فرودگاه به مدار خدمت بازگردد.

به گزارش ایرنا، «باسم منصور» رئیس سازمان هواپیمایی مسافربری سوریه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با روزنامه الوطن اظهار داشت: فرود هواپیماهای مسافربری فرودگاه حلب به فرودگاه دمشق و فرود هواپیماهای باری و کمک رسانی به فرودگاه‌های دمشق و لاذقیه منتقل شدند.

وی با بیان اینکه کادر فنی این سازمان عملیات شناسایی آسیب‌ها و از بین بردن آثار آن‌ها را که در اثر حملات بمب افکن های رژیم صهیونیستی حادث شده، آغاز کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که با شروع عملیات تعمیرات باند فرودگاه حلب که با همکاری کارگاه‌های سازمان و شرکت‌های ملی ذی‌ربط انجام می‌شود کار تعمیر و نگهداری این باند طی چند روز آینده به پایان برسد و این فرودگاه به مدار خدمت بازگردانده شود.

رئیس سازمان هواپیمایی سوریه افزود: پس از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب شکایتی به سازمان بین المللی هوانوردی (ICAO) علیه رژیم اسرائیل ارائه کردیم.

در این پیوند، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده کرد که سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی چیزی جز تلاشی ناکام برای بر هم زدن کارت‌های منطقه و فعالیت‌های دیپلماتیک جاری که با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه انجام می‌شود، نیست.

در این بیانیه با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جنایات خود علیه مردم سوریه ادامه دهد، افزود: این جنایات از جمله حمله اخیر به فرودگاه حلب در سایه چتر حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود این حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کرده و نسبت به ادامه انجام این حملات هشدار داد و بار دیگر از دبیرخانه سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست سکوت خود را برای تحقق مسئولیت‌های خود بر اساس منشور سازمان ملل و پایان دادن به سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن عاملان آن و تضمین‌عدم تکرار آن‌ها بشکنند.

حوالی ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه دوشنبه شب هفته جاری بمب افکن های رژیم صهیونیستی با انجام حمله هوایی از سمت جنوب شرق حلب فرودگاه بین المللی و چند نقطه در اطراف این شهر را هدف قرار داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه در این حمله هوایی سه نظامی سوری شهید و هفت نفر دیگر از جمله ۲ غیرنظامی نیز زخمی شدند و خسارت‌هایی نیز برجای گذاشت و فرودگاه بین المللی حلب از فعالیت خارج شد.

بامداد شنبه هفته جاری نیز چهار بمب افکن اف-۱۵ رژیم صهیونیستی از دریای مدیترانه از طریق بخش شمالی لبنان به زیرساخت‌های غیرنظامی در استان حمص حمله موشکی انجام دادنده بودند.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی ۱۲ فروردین ماه نیز شهر حمص و حومه آن را بمباران کرده بودند.

بامداد چهارشنبه و پنجشنبه (۹ و ۱۰ فروردین ماه) هم جنوب دمشق از سوی جنگنده‌های صهیونیستی بمباران شد.

این تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه برخی از این حملات دفع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha