معاون سپاه شهدای آذربایجان غربی: عمل‌گرایی لازمه شغل معلمی است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: عمل‌گرایی لازمه شغل معلمی و عامل تاثیر گذاری کلام معلمان در دانش آموزان است چرا که با شعار گرایی نمی‌شود در مسیر اهداف تعریف شده حرکت کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار مرتضی کاظمی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن هفته تجلیل از مقام معلم افزود: نهادهای فرهنگی باید در تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان با تعامل باهم به ایفای نقش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش مهمترین قسمت در تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: استفاده از اساتید علوم تربیتی و روانشناسی وسایر متخصصان در این زمینه لازم است.

کاظمی با بیان اینکه توجه به راهبردها و راهنمایی های شهید مطهری در زمینه تعلیم و تربیت همواره کننده مسیر معلمان در امر تعلیم و تربیت است، گفت: سه مولفه شیوه شناسی، وظیفه مداری، دلسوزی نسبت به نظام یادگار شهید مطهری برای جامعه اسلامی است که نیازمند توجه جدی مسوولان و معلمان است.

وی با بیان اینکه مجاهدت معلمان در دورترین نقاط مرزی کشور قابل تقدیر است، اظهار کرد: معلمان سربازانی هستند که در گمنامی و با تحمل سختی‌ها مشغول آموزش و تربیت نسل‌های آینده کشور هستند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: به رغم کمبود امکانات معلمان همواره با ایثارگری در مسیر تداوم تعلیم و تربیت گام برداشته اند و از آزمونهای مهم سربلند بیرون آمده‌اند.

وی با بیان اینکه فرزندان ایران اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب جواهر قیمتی هستند، یادآور شد: باید دانش آموزان را به شکل بهینه تربیت کرد و برای آینده ایران اسلامی آنان را آماده کرد.

به گزارش ایرنا، به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، معاون سپاه شهدا و جمعی از مسوولان این نهاد برای قدردانی از مجموعه فرهنگیان استان در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی حضور یافته و با اهدای لوح سپاس از این قشر تجلیل کردند.

آذربایجان غربی دارای ۴۰ هزار فرهنگی و ۶۸۰ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha