۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85100619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ طرح عمرانی در شهر حمیدیا یزد در دست اجرا است

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85100619
۳۶ طرح عمرانی در شهر حمیدیا یزد در دست اجرا است

یزد- ایرنا- شهردار حمیدیا گفت: این شهرداری ۳۶ طرح عمرانی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که از این تعداد ۲۴ طرح آن در سال جاری تعریف و آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، مرادعلی الله‌وردی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲ طرح باقی مانده از طرح های نیمه تمام سال گذشته است که در سالجاری تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین طرح این شهرداری فرهنگسرای اندیشه است که با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در دست اجرا است، اظهار کرد: این فرهنگسرا در ۲ طبقه به مساحت ۲ هزار مترمربع می باشد که دارای ۲ سالن ورزشی، یک سالن چند منظوره، یک کتابخانه ویژه گروه سنی کودکان و یک قرائت خانه است.

وی زیرسازی و آسفالت معابر خاکی و ساماندهی بلوار شهید دشتی را از دیگر طرح های در دست اقدام این شهرداری بیان و تصریح کرد: مرمت و بهسازی بوستان ولی رشتی به وسعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز در حال اجرا است.

الله وردی با بیان اینکه عملیات بهسازی این بوستان تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: این عملیات شامل کف سازی ، ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی، مسیر دوچرخه، پیست اسکیت، آبنما ، نصب ست ورزشی، پایه های روشنایی و وسایل بازی کودکان است.

وی هدف از بازسازی و مرمت بوستان‌های شهر حمیدیا را ایجاد روحیه شادی و نشاط برای شهروندان به خصوص قشر کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: تاکنون برای ساخت بوستان ولی رشتی ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

الله وردی بودجه امسال شهرداری حمیدیا را ۱۸۰ میلیارد تومان ذکر و افزود: این رقم در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود و عمده بودجه این شهرداری صرف طرح های عمرانی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز در این نشست گفت: در یک سال گذشته هشت هزار و ۴۰۵ مترمربع زمین در این شهر تملک و برای اجرای طرح های مختلف آزادسازی شده است.

محمدرضا جعفری از اتصال شهر حمیدیا به فیبر نوری خبرداد و افزود: تمام زیرساخت ها و ابزارهای لازم برای اتمام هرچه سریعتر این طرح مهیا شده است که به بهره برداری از این طرح مشکلات سرعت اینترنت برطرف می شود.

وی اظهارکرد: ساماندهی بلوار شهید دشتی در راستای کاهش بار ترافیکی از دیگر اقدامات مهم در دستور کار شورای شهر و شهرداری است که پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۳۵ میلیارد تومان است.

جعفری از تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری در شورای شهر حمیدیا گفت: این شهر قابلیت ها و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری به ویژه در ارتباط با بافت تاریخی آن برای فعالیت های سنتی دارد.

قبل از برگزاری نشست خبرنگاران از طرح های در دست اجرای شهرداری حمیدیا بازدید کردند.

شهر حمیدیا حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد است، این شهر از محله‌های رحمت‌آباد ، نجف‌آباد ، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر ، شهرک لاله تشکیل شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha