۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85100707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان سوری: سفر آیت الله رئیسی گام بلندی برای حل مشکلات اقتصادی

دمشق - ایرنا - شهروندان سوری با حضور گسترده در آیین استقبال از آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، این سفر را گام برای حل مشکلات اقتصادی مردم مظلوم و مقاوم سوریه خواندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از دمشق ، شهروندان سوری سفر رییس جمهور کشورمان به دمشق را آغاز فصل نوینی از همکاری های دو کشور مسلمان و برادر در منطقه خوانده و همچنین این سفر را یافتن راهکار برای خروج مشکلات مردم مظلوم سوریه عنوان کردند.

تعداد زیادی از شهروندان سوری که از روزهای گذشته خود را آماده استقبال از آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی کرده بودند صبح امروز چهارشنبه همزمان با آغاز سفر دو روزه رییس دولت سیزدهم به دمشق با حضور در این استقبال از رییس جمهور و هیات عالی رتبه همراه ایشان در فرودگاه دمشق ضمن استقبال گرم و بی نظیر این سفر را بسیار با اهمیت توصیف کردند.

جمال محمود از اهالی شهر دمشق که همراه با فرزندان خردسال خود در این آیین شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت : یکی از بهترین روزهای خود را در استقبال از مردی که برای حل مشکلات کشور همسایه و مسلمان در دمشق حاضر شد، سبری می کنم و از این بابت که فرزندان خود را به استقبال آورده ام شادمان هستم.

وی با اشاره به کمک های کشور جمهوری اسلامی ایران به سوریه در زمان حملات نیروهای تروریستی به کشورش تاکید کرد : سوری ها هیچ زمان اقدامات مثبت ایران را فراموش نمی کنند.

جمال که برادر یک شهید جبهه مقاومت بوده و تصویر برادر خود را نیز به همراه دارد درباره موضوعات و مشکلات اقتصادی مردم سوریه گغت: بعد از شکست داعش سوریه نیاز به سازندگی در زیرساختها و کارخانجات خود را دارد و در این مهم کشور جمهوری اسلامی بادارا بودن توان اقتصادی و تکنولوژی قطعا می تواند به سوریه کمک کند.

شهروندان سوری دیگر که دوستی دو کشور را مربوط به سالهای گذشته می دانستند نیز از حضور آیت الله ردیسی در دمشق ابراز رضایت داشتند و اعلام کردند حمایت ایران از سوریه با این سفر قطعا تداوم خواهد داشت.

استقبال مردمی کم‌نظیر از رئیس‌جمهور در سوریه

رئیس‌جمهور همچنین در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست جمهوری سوریه، مورد استقبال پرشور مردم این کشور قرار گرفت. استقبال‌کنندگان از رئیس جمهور کشورمان با در دست داشتن تصاویری از آیت‌الله رئیسی و بشار اسد و شهدای مقاومت، از سفر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به این کشور پس از ۱۳ سال بحران و جنگ، ابراز خرسندی کردند.

آیت‌الله رئیسی هم با توقف و حضوری کوتاه در مسیر، به ابراز احساسات استقبال‌کنندگان مردمی پاسخ داد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رؤسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و مقامات عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

آیت‌الله رئیسی و بشار اسد پس از برگزاری مراسم رسمی استقبال در کاخ ریاست جمهوری سوریه، با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha