ابراهیمی: شرایط کسب مدال دوومیدانی در هانگژو باید برای ورزشکاران فراهم شود

تهران- ایرنا- مربی رده‌های پایه دوومیدانی گفت: با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و محدود بودن اعزام‌های بین‌المللی، ورزشکاران کشورمان نمی‌توانند به نتایج دلخواه برسند. باید بستر برای دوومیدانی‌کاران فراهم شود تا هانگژو به مدال برسند.

لیلا ابراهیمی روز شبنه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان، اظهار داشت: اولین بار بود که جوانان ما راهی این مسابقات شدند و در مصاف با رقبای خارجی نتایج خوب و هفت مدال کسب کنند و در رده ششم آسیا قرار بگیرند. تعداد جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به دوومیدانی زیاد است و می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشند.

وی افزود: همزمان با مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور را در یزد برگزار کردیم و دختران رکوردهای خوبی داشتند.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی ایران عنوان کرد: در آسیا تعداد دوندگان زیاد است و حتی کشورهایی چون ازبکستان دونده‌های خوبی دارد. نمی‌توانیم بگوییم که چون رقیبان کم یا زیاد بودند توانستیم به هفت مدال برسیم. در مجموع تعداد مسابقات دوومیدانی در قاره آسیایی زیاد است و کشورها تنها در یک مسابقه شرکت نمی‌کنند. دوومیدانی‌کاران کشورهای دیگر در مسابقات زیادی در طول سال حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و اینکه اعزام به رقابت‌های بین‌المللی محدود و کم است، ورزشکاران کشورمان نمی‌توانند به نتایج دلخواه برسند. در طول سال کشورهای آسیایی در رده‌های مختلف سنی به مسابقات زیادی اعزام می‌شوند و اما دوندگان کشورمان چنین شرایطی را ندارند.

ابراهیمی یادآور شد: فدراسیون برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ای را تدوین کرده و مربیان نیز به جز برنامه فدراسیون، برنامه خودشان را دارند و می‌دانیم که چه زمانی باید رکوردگیری داشته باشیم و آمادگی جسمانی دوومیدانی‌کاران را بسنجیم. کسب مدال در رشته دوومیدانی در بازی‌های سخت و دشوار است و کشور میزبان نیز سه نفر را در هر ماده دارد و کشورهای دیگر دو ورزشکار را در هر ماده خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم دوومیدانی‌کاران ایران کدامشان مدال می‌گیرند یا رکوردشکنی می‌کنند، دشوار است. زیرا نتیجه در بازی‌های آسیایی قابل پیش بینی نیست چرا که شرایط این بازی‌ها معمولی نیست و سطح رقابت‌ها بالاست. باید بستر لازم برای دوومیدانی‌کاران ایران فراهم شود و در تورنمنت‌های مختلفی باید حضور داشته باشند تا در چنین میدان مهمی به مدال برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha