۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85100768
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شاخصه‌های مسئولیت‌پذیری دانشگاه‌ها در دست استخراج است

رشت _ ابرنا_ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و اسناد بالادستی، شاخصه‌های مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ها در حال استخراج است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالحسین کلانتری عصر روز چهارشنبه در نخستین مراسم ملی یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاههای کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان عنوان کرد: رئیس جمهور در موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دیدار با مسئولان وزارتخانه به صراحت تاکید کرد که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس مسئولیت اجتماعی انجام شود.

وی عنوان‌کرد: از این رو موضوع در دستور کار قرار گرفت و هم اینک شاخص ها در حال استخراج است.

دکتر کلانتری ابراز امیدواریکرد: این کار هر جه سریعتر نهایی شود تا بتوانیم در کنار رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس شاخص های آموزشی و پژوهشی که در جای خود بسیار ارزشمند است، گزارشی از وضعیت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ها ارائه داده و مشخص شود که هر دانشگاه چه رتبه ای در حل مسائل مردم جامعه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی با گذشت و ایثار پیوند خورده است، ادامه داد: برای افرادی که احساس مسئولیت می کنند، فرش قرمز پهن نمی شود وبدانند باید با صلابت موضوعات را پیگیری کرده و به نوعی با ایثار و از خودگذشتگی افتخاری را در عرصه های مختلف رقم زنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مسئولیت پذیری مهم دانشگاه حل مسایل مختلف کشور است، اظهار کرد: اتفاقات رخ داده در جهاد علمی و مبارزه با کرونا با محوریت دانشگاه نمونه‌هایی از مسئولیت پذیری دانشگاه‌هاست، از این رو این مراکز علمی افتخار مسئولیت پذیری را بر سینه دارند.

دکتر کلانتری افزود: زمانی که صحبت از مسئولیت اجتماعی، ایثار و شهادت می شود این مهم باید ابتدا در مقامات مسئول تجلی یابد آن وقت در بین مردم رایج خواهد شد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین همایش یادبود اساتید و کارکنان شهید دانشگاه‌های کشور در گیلان گفت: همایش یادبود شهدای دانشجو چند سالی است که به صورت استانی و ملی برگزار می شود اما همواره جای برنامه فاخر در حوزه اساتید و کارکنان شهید دانشگاه ها خالی بود.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در نخستن مراسم ملی یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه‌های کشور نیز گفت: همه ما مدیون خون شهدا از جمله شهدای علم و دانش اعم از فخری زاده‌ها و احمدی روشن‌ها و ...هستیم.

دکتر فرید نجفی اظهار کرد: در کشور همواره مراسم مختلفی برای شهدا برگزار می شود اما ویژه اساتید و کارکنان شهید دانشگاه ها نبوده از این رو از سال گذشته با نشست های مختلف برای برگزاری نخستین یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه های سراسر کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در دانشگاه گیلان تصمیم گرفته شد.

وی با پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی برای برگزاری یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه ها به صورت دوره ای در دانشگاه های کشور عنوان کرد: دانشجویان باید با فداکاری های شهدا و فرهنگ شهادت بیش از پیش آشنا شوند.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: جمع آوری خاطرات شهدا و چاپ آن از دیگر برنامه های دانشگاه گیلان در راستای ویژه برنامه های یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه ها است.

اجرای قطعه "کجایید ای شهیدان خدایی" توسط گروه موسیقی و تقدیر از خانواده های شهدا از جمله برنامه های اولین مراسم یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور در دانشگاه گیلان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha