۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۴
کد خبر: 85100795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاب ۱۳۰ ملیت در جامعة المصطفی تحصیل می‌کنند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۴
کد خبر: 85100795
طلاب ۱۳۰ ملیت در جامعة المصطفی تحصیل می‌کنند

مشهد-ایرنا- رییس جامعة المصطفی العالمیه گفت: هم‌اکنون ۵۳ هزار طلبه از دستکم ۱۳۰ ملیت در این نهاد علمی و آموزشی و نهادهای مرتبط با آن تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی عباسی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: این نهاد علمی آموزشی ظرفیت بزرگی برای گفتمان انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان بزرگترین نمایندگی این نهادعلمی بعد از قم است، اظهار کرد: به همین دلیل نمایندگی مشهد در منظومه المصطفی به واسطه حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان یک کانون بی نظیر محبت در سراسر جهان از جایگاه برجسته ای برخوردار است.

رییس جامعة المصطفی اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر خدمت به نظام در خدمت توسعه ظرفیت های مختلف فرهنگی، گردشگری و سلامت در خراسان رضوی است.

وی گفت: جامعه المصطفی در مشهد در حوزه زیرساختی و امکانات نسبت به سایر مراکز علمی همسو به شدت دچار کمبود است. این در حالی است که ما عضو اتحادیه های رسمی مختلف دانشگاه ها در سراسر جهان هستیم و مدرک ما صادره از وزارت علوم است ولی زیرساخت های ما در مشهد حتی از دانشگاههای درجه ۲ و سه پایین تر است.

حجت الاسلام عباسی افزود: شایسته است نسبت به تامین فضای فیزیکی استاندارد و ثابت برای مجموعه المصطفی راهکاری اندیشیده شود، اگر امکانات در مشهد تامین شود می تواند به توسعه جذب و افزایش ملیت های طلاب در این شهر افزود.

استاندار خراسان رضوی هم اظهار داشت: اعتقاد ما این است که ظرفیت جامعة المصطفی با بهره‌مندی از وجود طلاب غیرایرانی یک ظرفیت فوق العاده و مطمئن به ویژه برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

یعقوبعلی نظری افزود: زیارت گسترده، سریع، آسان و ایمن در دستور کار است و در این راستا با همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد طرحهای مختلفی در حال اجرا است.شهر فرودگاه امام رضا(ع)، آزادراه حرم تاحرم و قطار سریع السیر از جمله این طرحها است که در سطح ملی هم دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت نهاد علمی و آموزشی جامعة المصطفی یک ظرفیت مهم برای برخی از طرحهایی است که در حال اجرا داریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: وجود حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد یک ظرفیت استثنایی است و باید زمینه های استفاده از این ظرفیت معنوی را برای همه ارادتمندان آن حضرت مهیا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha