۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85100805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ مرکز و خانه بهداشت برای ارتقا سلامت ملایری‌ها فعال است

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به آغاز هفته سلامت، گفت: ۱۱۷ مرکز و خانه بهداشت شامل ۹۱ خانه بهداشت و ۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سطح این شهرستان برای ارتقا سلامت مردم فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم میرزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خدمات در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت مردم ملایر به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی پیشگیری را همواره بهتر از درمان دانست و افزود: در این راستا مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت روستایی و شهری و پایگاه‌های سلامت نقش بسیار مهمی در افزایش سطح خودمراقبتی و بهبود شیوه زندگی مردم ایفا می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور بیان کرد: میانگین امید به زندگی در ایران به ۷۵ سال ارتقا یافته که مراکز و خانه‌های بهداشت نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

میرزایی ضمن تاکید بر تلاش همه‌جانبه برای افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت، گفت: سبک زندگی و تغذیه سالم یکی از راهکارهای حفظ سلامت است که مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مشاوره‌های رایگان را به مردم ارائه می دهند.

وی همچنین به آغاز هفته سلامت از نهم تا ۱۵ اردیبهشت اشاره کرد و افزود: شعار سازمان بهداشت جهانی امسال «سلامتی برای همه» نامگذاری شده و محور برنامه‌های ما در ملایر نیز تحقق این شعار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر آموزش را یکی از اولویت‌های سیستم بهداشتی کشور برشمرد و ادامه داد: در تمامی مراکز بهداشتی غربالگری برای نوزادان تازه متولد شده فعال است و زوج‌های جوان و تمامی گروه‌های سنی می‌توانند خدمات مورد نیاز و غربالگری‌های لازم را دریافت کنند.

میرزایی خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون یکی دیگر از اولویت‌های کاری مراکز بهداشتی عنوان و بیان کرد: افراد میانسال و مسن با مراجعه به موقع به کارشناسان تغذیه و پزشک متخصص، از بروز بسیاری از ابتلا بیماری‌های خطرناک به ویژه قلبی و عروقی پیشگیری کنند.

۱۱۷ مرکز و خانه بهداشت برای ارتقا سلامت ملایری‌ها فعال است

رییس مرکز بهداشت ملایر نیز گفت: علاوه بر ۱۱۷ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت، ۱۲ پایگاه سلامت شامل ۱۰ پایگاه شهری و ۲ پایگاه روستایی در این شهرستان مشغول ارائه خدمات هستند.

علی حیدری با بیان اینکه بیشترین بار سلامت جامعه روی مراکز بهداشتی است، اظهار داشت: به همین منظور طی سال‌های اخیر گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی خانه‌های بهداشت را سنگر نخست در روستاها برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی اولیه دانست و افزود: شعار ما به مردم برای حفظ سلامت، همواره رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری است که نمونه بارز آن، در زمان شیوع پاندمی کووید ۱۹ بود که بهداشت در مقابله با کرونا حرف نخست را زد.

رییس مرکز بهداشت ملایر آموزش سبک و شیوه زندگی سالم را یکی از اقدامات مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: کارشناسان ما در مراکز بهداشتی و واحد پیشگیری بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر، در زمینه تغذیه سالم آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون بیشترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در این راستا کارشناسان غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی ملایر غربالگری سرطان‌های روده، سینه و رحم را انجام می‌دهند.

وی در عین حال پیری جمعیت را تهدیدی جدی خواند و گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این راستا توسط مجلس مصوب شد که فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند موجب رشد جمعیت در کشور شود.

رییس مرکز بهداشت ملایر همچنین درباره برنامه‌های هفته سلامت نیز گفت: دیدار با امام جمعه، برگزاری همایش مراقبان سلامت، کارگروه سلامت و امنیت غذایی، عیادت از بیماران در بیمارستان‌های ملایر و همایش پیاده‌روی از جمله برنامه‌هایی است که تدبیر شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha