۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85100893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: راه پیش روی آزادی خبرنگار زندانی در روسیه مشخص نیست

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: راه پیش رو برای آزادی خبرنگار زندانی در روسیه در حال حاضر مشخص نیست.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی درباره خبرنگار زندانی کشورش در روسیه گفت که واشنگتن "به صورت فشرده با روس ها در ارتباط است" تا آزادی ایوان گرشکوویچ، خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال را بدست آورد.

وزیر خارجه دولت بایدن تصریح کرد: "راه روشنی برای پیشرفت در این زمینه وجود ندارد."

بلینکن گفت: ما کانالی داریم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدتی پیش برای این گونه موارد ایجاد کردند. بنابراین ما در ارتباط هستیم. اما در این لحظه، راه روشنی برای پیشرفت وجود ندارد. ما در حال حاضر مسیر مشخصی نداریم، اما هر روز برای دستیابی به آن تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن همچنین درحال فشار بر روسیه است تا دسترسی کنسولی به گرشکوویچ را فراهم کند و تنها یک بار روسیه با این دسترسی موافقت کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، آزادی گرشکوویچ و همچنین آستین تایس را که بیش از یک دهه پیش در سوریه ناپدید شد، خواستار شد.

بایدن گفت: “روزنامه نگاران شجاع در سراسر جهان بارها و بارها نشان داده اند که ساکت و مرعوب نخواهند شد. ایالات متحده آنها را می بیند و در کنار آنها می ایستد."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha